måndag 25 maj 2009

Världens konstigaste måndag

Hej!
Idag har varit en minst sagt konstig dag. Det började med att Vice värden ringde och sa att killen som ska ha lägenheten inte får godkänt. Efter en stund ringer killen upp mig och säger att han fixat en borgensman. Så då blev det klart.
Nästa sak är att sambon ringer och säger att företaget går i konkurs IDAG! Vaa, säger man då. Hur ska det nu gå? Men det löser sig.
När jag väl står på jobbet ringer sambon dit, då får han veta att hans pappa ligger på operation för prostatacancer. VA, var kom det ifrån? Gissa om jag haft ont i magen. Men nu har allt lugnat sig och allt kommer ordna sig.
Nu får ni se dem sista bilderna på köksfönstret.




















Den här bokstaven köpte jag av Drömmar om vitt och shabby kommer bli fler :)















Den som är observant ser på detta kort att jag bor mitt i stan. E 18 går precis bredvid huset. Nu tänker många av er USCH. Jaa så tänker jag med nu. Men inte för 5 år sedan då jag var 20 år och köpte lägenheten. Då var det bra att det var nära till krogen och bara 100m till stranden :)

Men nu kommer vi flytta till ett gammalt område med många fina gamla hus :) Men det blir ändå nära stan, fast lugnare. Nytt köksfönster får ni se inom en snar framtid. Men kommer antagligen bli uppehåll med bredbandet eftersom vi har fiber och det måste fixas i nya lägenheten.

Ha nu en bra måndag, jag ska bege mig ut efter liljekonvalj.

11 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var mycket uschligt på en dag. Hoppas allt ordnar sig till det bästa för er. Jag ska också köpa bokstäver av henne, dom är jättefina.
Kram till dig
AnnaMaria

Compact Garden sa...

Ja det var verkligen en dag att minnas..hoppas att allt ordnar upp sig för er.Kram Anne

Birgitta sa...

Förstår att du haft en tuff dag. Men efter regn kommer solsken.
Ha det så gôtt nu.
Kram Birgitta

Anna-Lena sa...

Men oj,oj,oj ...vilken dag! Det är konstigt men ibland kommer allt på en gång. Förstår att du fick ont i magen. Allt kommer säkert att ordna sig för er men det kommer kanske ta lite tid. Tänker på dig!
Kram ♥ Anna-Lena

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Oj så mycket på en och samma dag. Men som du skriver - det ordnar sig alltid! Härligt &-tecken du köpt.

Ha det fint!

Madeleine Berglund sa...

Hej! Nej, men fy vilken måndag. Men allt ordnar sig alltid, man ska aldrig ta ut någon sorg i förskott. Jag hoppas du hittar fina liljekonvaljer. Jag var ute på en powerwalk igår kväll och såg ett helt hav. Vackert!

Vilken fin "&" du köpt. Helfint. Jag skulle vilja ha ett M och ett N.

Åå finns det gamla fina hus i det nya bostadsområdet ni flyttar till. Då får du lov att fota till en husälskare som mig. =)

Jag kan för övrigt börja titulera mig som livsnjutare. För jag njuter verkligen av den här årstiden nu. Kram Madeleine

Titti sa...

Hej
Jag hittade hit av en slump.Hoppas allt ordnar sig till det bästa för er. Jag ska också köpa bokstäver av henne, dom är verkligen jättefina.
Mvh Titti

Ett ögonblick sa...

Hej igen!
Usch, alla tråkigheter på en gång...men det verkar ju ordna sig, låter skönt. Måste bli roligt att flytta och få börja att inreda på nytt. Just nu vill jag själv inte flytta, vi har lagt ner så mycket själ i vårt hus och trädgård så just nu känns det otänkbart, men om några år.... vi får väl se. Vill gärna utåt havet, känna havsvinden, lukten, se solnedgången osv, men det får vara drömmar än så länge.
Ha en bra dag!
Kram //lisamaja

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Oj, vilken måndag..Det är väl tur att det inte är så varje vecka! Lycka till med allt! Kram Therese

Villa Carl Larsson sa...

Först vill jag bara säga att det var tråkigt att din sambos pappa fick tråkiga besked men det brukar finnas goda prognocer för prostatacancer så det finns hopp.

Vilken fin bokstav! Och glasburken gillar jag också :) Kan tänka mig att det inte är nåt vidare med en stor väg utanför. Vi har inte E18 utanför men en ganska trafikerad väg så jag kan förstå hur det känns. Men på nåt vis vänjer man sig också.

Ha en bra fortsatt vecka. Kram Josefin

Fias Drömmar sa...

Hej tjejen!!!
Jag har en sak till dig på min blogg =) hihihi.
KRAM Fia