söndag 10 maj 2009

Stickling

God morgon denna härliga söndag. Solen skiner och jag har massor av planer för dagen.
Igår var vi ju till Ikea och inne på Marieberg. Det blev en del shoppat kan jag säga. En del visar jag imorgon, annat får ni se när vi flyttar.















Här har jag tagit blad från Mårbacka och satt i vatten. Väntar på att dem ska rota sig och det brukar gå snabbt.




















Nya krukor till Mårbackorna blev det. Dessa är från Plantagen och gillar dem skarpt.

Nu ska jag göra allt jag tänkt men samtidigt försöka vårda min nacke som gör fruktansvärt ont.
Kan inte vrida huvudet och det gör ont ända ner i ryggraden. Jag hade ännu värre igår. Men ska man shoppa så ska man :)

Hoppas alla får en trevlig söndag. Kommer ett roligare inlägg imorgon.

9 kommentarer:

Sussi sa...

Vackra kruka, färg och form, i den krukan kommer blomman stråla, :)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Har du fått nackspärr, det är inget vidare..Men lite shopping fixade du, det ät bra. Jag ska också köpa några pelargoner, och sticklingar, smart.
Kram till dig
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej hopp, jag igen! Vikskärmen har jag precis fått, den var restad ett tag. Så den finns säkert kvar. Inte så dyr heller, men det var ju frakt på ca 300:-, för den är tung.
Kramis AnnaMaria

Vit som snö sa...

Usch vad trist med nackspärr men tur att det går åt rätt håll o blir bättre iallafall.
Riktigt snygga krukor! O mårbackor är mina favvoblommor!
Kram Cilla

Ett ögonblick sa...

Tack snälla för din gulliga kommentar, jag blev så glad, så glad.....
Vilka fina saker du gör, gillade etiketterna väldigt mycket. Har inte hunnit läsa så mycket hos dig ännu men jag återkommer...
Ha det så bra
//lisa

Fias Drömmar sa...

Jag använde en textilpenna, provade först med färg på burk, men jag hade en galen pensel så jag gav upp!!
Hur mår nacken nu?
Jag har aldrig provat "avla" pelargoner, skulle garanterat misslyckas =(
Gick det bra med listorna på IKEA sen?
Kramar Fia

Fias Drömmar sa...

Jo det börjar blir grönt på träden, men det finns snö kvar (!)
Har nog aldrig sett snö ända in i maj hihih..
Får nog prova med ett blad =)
Textilpennan kan jag varmt rekomendera.
Hoppas nacken slutar göra ont snart, man blir så otroligt låst av den.
Var med i en biloycka i augusti 08, min nacke plågar mig än idag.
Har faktskt glömt kryddorna ooopps..
Men då ska jag nog ta en tripp och köpa blomjord ock krukor i morgon hihihi.
Kram Fia

Huset vid ån sa...

Hoppas du blir bättre...Det är inget vidare att ha ont i nacken! Tyvärr har jag det väldigt ofta!! Spännande att se vad du shoppade på Marieberg. Må så gott! Kram Therese

Compact Garden sa...

Det gåt ju inte att gå på det stora varuhuset utan att handla :)
Nu måste du väl snart ha allt nedpackat till flytten..

Ta hand om din nacke och vila den../Anne