fredag 15 maj 2009

Underbart

Hej, alla nu är jag tillbaka från en rolig resa och inventering. För att inte tala om Karlskrona vilket jag varmt rekommenderar att åka på semester till. Ååå så fint, ligger precis vid kusten med en liten skärgård. Gamla hus inne i stan, gamla trähus överallt. Vatten överallt :) För att inte tala om den fina bokskogen som inte finns här uppe i Värmland/Närke.














Vi hann med en promenad, och så här såg det ut 100m ifrån hotellet. Havet!















Uppe på ett litet berg låg det kolonistugor.















Vilken utsikt dem hade. Helt fantastiskt.

















Titta så söt :)















Detta är utsikten från kolonistugorna.

Jag kommer nog proppsa på att vi ska dit på semester nästa år. Har varit 2 ggr tidigare på Sturkö men då var jag bara 4-5 år.




















Tack alla för kommentarerna, ska försöka kika in hos er alla nu på förmiddagen, men har ett tight schema idag så hinner säkert ikväll :)

Kramar

11 kommentarer:

Jenny sa...

Godmorgon Annika!
Tack för din fina kommentar hos mig!
Vad mysigt det ser ut på bilderna du visar! Har aldrig varit i Karlskrona.

Ha en jätteskön helg,
Kram Jenny

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så härliga bilder! Har varit på semester i Karlskrona för många år sedan, och så har jag hälsat på min lillebror som studerade där. Mysig stad!

Hoppas att du får en riktigt fin helg!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var fina bilder, så söta stugor. Tror aldrig jag varit i Karlskrona..
Ha en fin helg
Kram till dig
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Ljuvliga bilder! Jag har aldrig varit där men vi stod och vägde mellan Karlskrona och Österlen eller Västkusten i sommar o det var Västkusten som vann. (barnen tänkte nog Lisseberg m.m)
Får se till att det blir ett annat år.
Kram cilla

Fias Drömmar sa...

God morgon!!!
Det ser helt underbart ut, längtan till vattnet väcks =)
Jag har forfarande inte hunnit med allt jag skulle gjort på bloggen, tur att jag börjar sent =)
Stor kram Fia

Madeleine Berglund sa...

Jaså, massa gamla hus säger du. Nu väcktes en nyfikenhet hos mig. =) Dit måste jag bara åka någon gång.

Ska du sy, vadå vadå vadå? ;) Jag har planerat inför mitt bak imorgon. Mm, längtar redan, ska bli sååå gott. Jag måste nog ta och skura balkongen idag för allt gult pollen. Usch.

Jag har inget inplanerat i helgen, känns så skönt eftersom förra helgen var helt fullspäckad. Kanske att jag putsar fönster, men det orkar jag säker inte. En loppis vore ju i och för sig inte helt fel ändå..hmm..jag får tänka på saken. Trevlig fredagskväll! Kram Madeleine

Fröken Fräken sa...

Vad fint det ser ut i Blekinge! SJälv har jag knappt satt min fot där, men jag verkar ha missat något. Vi har inte direkt bokskogar här uppe i Norrbotten heller..

Hoppas att du nu har en härlig heg framför dig!

Anonym sa...

God morgon Annika!

Vilka fantastiska bilder du bjuder på :)

Nu är det jättelänge sedan jag skrev några rader hos dig men jag läser din blogg dagligen :)
Jag har själv valt att ta bort min blogg, intresset och orken finns inte längre kvar men vem vet, kanske kommer jag tillbaka en vacker dag med en helt ny blogg.

Kram Åsa

Lisa.L sa...

hej ! vilken fin blogg du har =) vad är d för lera från panduro du skriver om ? hittade som inte nån direkt utförlig text om det. Och hur gör du dessa skyltar ? Dom va super fina i vitt =) och hur blir bokstäverna så fina ? mvh Lisa

Compact Garden sa...

Det är lätt att bli förtjust i kolonistugor eller hur...:)

Vi visste inte att det var det vi letade efter förrän vi av en slump om iväg och tittade på vår lilla oas..

Ha en riktigt skön dag /Anne

Lisa.L sa...

Fimo lera, aha =)det ska jag genast kolla upp! För skyltarna var jätte fina ju =) jag har bokstavsstämplar som jag köpt på claes ohlssons, dom borde funka =) Tusen tack ! mvh Lisa