lördag 2 maj 2009

Gammalt bord

Att slipa tycker inte jag är det roligaste, även fast jag har maskin. Tack och lov behöver jag bara rugga upp ytan på skåpet jag ska ha. Men jag tror pappa ska få hjälpa mig med det.















Detta slipade jag nästan klart igår. Bara lite på benen kvar. Sen ska jag måla det vitt.
Detta har pappa bara haft ståendes.

Vad händer hos er? Jag slappar mest idag, är trött efter jobbet. Men imorgon ska jag baka bröd. Inge gott med köpe bröd.
Nya ideer har även dykt upp i skallen. Men då krävs symaskin :) Å det får det bli senare i nästa vecka.

Ha en fin lördag, kram

9 kommentarer:

Vit som snö sa...

Men du, vilken skattgömma din pappa är! Vackra gamla lakan och det fina bordet! Kommer att bli såå vackert i vitt! Gillar det du handlat hos Nordljus!
Kram Cilla

Fias Drömmar sa...

Heeej!!!
Jösses vad fint bord du hittat!!!
Kalas fint =)
Vad skönt att slappa, det är du värd!!!!
Här har jag tillbringat dagen påen gigantisk loppis i Umeå. en 2 dagars loppis, inte helt fel =)
Önskar att bilderna på sovrummet blev bra, men det ser bara guuuuult ut.
Ska lägga upp bilder nu ikväll.
Hoppas att allt är toppen med dig!!!
Nu blir jag nyfiken på vad du ska sy hihi
Kram Fia

Fias Drömmar sa...

Ja jag tror jag har sett den lampan förut. Gillar modellen samt att det är svårare för sambon att slå ned den på natten ( den är tyngre än våra innan).. hihih.
Vet bara inte riktigt hur jag ska få dit en lampkjol hmm...
Nu blir det tv förmin del. måste vila mig i form för varv nr 2 på loppisen hahaha
Kramar Fia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket fint bord din pappa hade, kommer det bli vitt..Skulle vara skönt och bara drälla runt lite idag, men det finns ju saker man skulle ha gjort! Och ja det stod Guldfynd på påsen, där såg du rätt.
Kram till dig
AnnaMaria

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Vilket fint bord! Skulle önska att jag hade någon som bara hade ett sånt ståendes... Får kolla runt... :-)

Hoppas du har en fin söndag!

Vit Spets sa...

Tjusigt bord!
Önskar dig en härlig söndag...
//Siv

Compact Garden sa...

Du har full rulle du med..läste du inte på min blogg?..njut av dagen :D..

Nåväl, bordet kommer att bli jättefint när det är målat..det är tur att man har människor runt sig som har saker i sina källare som dom inte behöver..

Ha en riktigt skön kväll/Anne

Vita små hjärtan sa...

Mysigt med små bord lite här o där! Kram

Lantligt i stan sa...

Kul att du tittade in till mig! Bordet ser fint ut, blir nog superfint i vitt!
Kram Anki