söndag 17 maj 2009

Doftkuddar

Hej hej i värmen! Idag verkar det bli mycket varmare och det blåser inget. Idag blir en utesittardag. Har packat och städat klart i väntan på att en till ska komma och kolla på lägenheten.
Igår sydde jag en del saker. Visar i dag en del utav det. Det andra får ni se en annan dag.















Det blev 2 små doftkuddar med lavendel i som jag ska ha i sovrummet sen :)















Kan avslöja att det andra är lampkjolar och en annan sak som bara dök upp i fantasin, men den avslöjar jag inte.

Nu ska jag ta det lugnt för har haft feber 2 nätter irad nu och väldigt ont i kroppen. Hoppas inte det utvecklas till influensa.

Ha en bra och solig söndag!

19 kommentarer:

Lisa.L sa...

WOOOW ! ! så fina :D vad har du för go doft i dom påsarna ? mvh Lisa

Birgitta sa...

Vad fina dina lavendelkuddar är. Är det ett tryckt tyg du använt?
Hoppas du inte får influensa nu, för det är ju svårt att bli av med det i värmen. I morron är du säkert frisk igen.
Kram Birgitta

Compact Garden sa...

Superfina lavendelpåsar..du måste också ta det lungt om du har feber i kroppen..Kram Anne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina lavendelkuddar du gjort. Lagom stort pyssel när du är krasslig. Hoppas du blir bättre fort. Krya på dig
Kramis AnnaMaria

Fias Drömmar sa...

Du är jätteduktig på att sy!!!
Hur mår du nu? Hoppas det inte blir värre.
Nu är det inte länge kvar tills flytten går =)
Kram Fia

Fias Drömmar sa...

Stackare där.. =(
Vad skoj med en egen designad hylla, det blir lite roligare att sätta upp den då.
Jo det går bra på jobbet, kan inte berätta om det dock.
Men jag trivs =)
Kuddarna är ett riktigt pillergöra men skooooooooj =)
Kramar

Fias Drömmar sa...

hahah ja symaskiner har en förmåga att göra sig ovän med en, det är inte vårat fel, bara tekniken hahah =)
Jag har jobbat nu i helgen, så jag har noll koll på vad det är för dag =)
Vad har du gjort i helgen? Inte bara sjuk hoppas jag =)
Kram

Lisa.L sa...

Jag har jobbat idag, så nu tar jag d bara lungt och sitter och läser massa bloggar =) man får så mycket inspiration! Såg att du va 25 år som mig, kul med nån i samma ålder =) kuddarna dära, är det sånna stryka på bilder som du skrivit ut ? tänkte pröva köpa nåt sånt papper och skriva ut bilder och stryka på nån kudde eller nåt =) ha det bra ! mvh Lisa

Fias Drömmar sa...

Hahahahahahah ja det är bara jag igen hahahah, jag jag tror vi skriver totalt förbi varandra hahha

Fias Drömmar sa...

Skönt att ha hunnit göra saker innan man blir sjuk.
Vad mysigt att grilla =)
Spännande att se vad det blir av leran =)
Ja det tar ett dag att vända dygnet lite, jag är verkligen ingen morgon människa och i morgon börjar jag kl 8, men det ska nog gå bra hihihi =)
Kram Fia

Lisa.L sa...

Vilken fimolera är d man ska ha för att göra d dära skyltarna ? dom e ju super sööööta =)

Vita små hjärtan sa...

Å så söta kuddar du sytt. Duktig du är. Kram

Vit som snö sa...

Vilka söta kuddar, känner nästan lavendeldoften när jag ser dom!
Hoppas du kryar på dej!
Kram Cilla

Maria - Villa Krutbruket sa...

Åh vad du pysslar och grejar! Jätte söta små påsar, gott med lavendel doft...

Hur har helgen varit då?
Tråkigt att vara sjuk, hoppas du mår bättre idag..

Kram Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Usch vad segt, å man sover ju så himla illa när man har feber... usch stackars dig.. Du får bädda ner dig i soffan och sova framför en bra film :)

Min helg har varit jättebra, men alldeles för kort. Vi hade öppet hus på jobbet i lördags så det blev bara en dag ledig. Det är lite för lite..
Men denna vecka är kort, skönt!!
Igår var vi på dop, sen bar det av till huset och måla och greja.. Micke har börjat badrummet...

Krya på dig gumman!
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja det är en hel del att göra men vi gör inte alls mkt själva egentligen.. Det blir ju golv och badrum bara eftersom Micke jobbar med sånt..
Nu ska vi bara ut på jakt efter en snygg duschvägg/dörr... Hm, hoppas vi hittar nåt fint! Sen är toaletten där uppe komplett... Yes!!! :)

Oftast när man är sjuk så orkar man inte titta på tv eller läsa, man bara ligger och väntar på att liemannen ska knacka på dörren *ler*
Dricka mkt te, ska vara bra säger folk :)

Blir det för film då?

Hur har det gått med lgh för din del?

Kram kram

Madeleine Berglund sa...

Hej! Titta vad fint du sytt, väldigt romantiskt. Ska bli kul att se lampkjolarna och det där hemliga som du inte avslöjar. Stackare är du sjuk. Jag har en hemsk hosta, så jag måste till doktorn. Inte kul att vara sjuk, man orkar ju ingenting. Krya på dig! Kram Madeleine

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja vi har grundat allt själv och målat en vända.. tak, lister o dyl resten har målaren gjort.. Skönt att vi ej måla allt...

Ok,hoppas den blir såld nu.. Vi är igång med budgivning på våran,skönt!
Får se vad det slutar på...

Oj vad det regnar här, antar att det regnar i Kga också...

Ett ögonblick sa...

Hej, hej igen!
Hoppas du haft en lugn natt utan feber så du slipper influensan.
Så söta doftkuddar du gjort, det ÄR underbart med lavendel.

Krya på dig!
´//lisamaja