måndag 4 maj 2009

En hörna

Ska börja med att säga Tack alla för era fina kommentarer. Nu sover Lurven tryggt och har säkert himla skönt på något annat ställe.

Nu till något annat, en hörna av balkongen. Denna hörhylla kommer inte få plats på nya balkongen, men till den har jag köpt något annat. Men det får ni se om 1 månad hihi.




















Den här pelargonen sådde jag för 3 år sedan. Titta vad fin den är. Kommer massor av blomskott och är väldigt tacksam.















Några andra mindre pelargoner som jag sådde förra året.
















Idag är det lika fint väder som det varit över en vecka nu. Men sägs att det ska komma regn, och vad gör det? Det behövs så vi får en fin sommar.

Senare ikväll så ska jag kika runt hos er andra :)

Kramar

9 kommentarer:

Kristall & Pynt sa...

Jättefin är din pelargon.
Ha det gott

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej gumman!

Lurven sover gott nu.. Slipper han ha ont om han hade det.
Men oj som man fäster sig vid de små liven.. Älskar djur!

Åh vilka fina pelagoner, roligt att sått dem från grunden. Jag sådde paprika igår.. Oj oj så spännande att se om de växer.. hihi!!

Ja, tänk första natten och morgonen. Man vaknar i sitt nya hus och kan bara öppna dörren och gå ut.. Lovely!!
Har ni börjat packa ännu?

Ska du hitta på idag då?

KRAM!!!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Låter inget roligt att åka till sjukhuet :( Har en viss skräck för sjukhus, har alltid haft..

Nej, vi har lagt all energi på huset. Får ta lgh längre fram mot flytten. Tänkte rensa allt ute vid huset eftersom vi har en conteiner stående där. Skit bra ;)

Lediga idag?
Skönt, ville verkligen inte gå hit imorse. Kudden var så ljuvligt go *ler*

Kram på dig!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Kalas bra med en conteiner.. Speciellt med alla byggsopor. Är ett krav från husfirman att man ska ha en stå till byggarna..
Ha en bra dag på jobbet!
Själv ska jag åka på ett möte halv 2 sen slutar jag.. GÖTT!
Kram kram

Madeleine Berglund sa...

Hej! Vilka regnskurar det har varit. Kan ju vara trevligt om man befinner sig utomhus annars är det ingen höjdare. Jag tänkte faktiskt cykla til dansen idag, hoppas på uppehåll, man vill ju inte bli blöt i onödan. Hihi Idag ligger bord nummer 1 uppe. Det är fruktansvärt när solen lyser in, det känns som om att det aldrig blir rent. Man ser bara damm damm damm, hemsa tanke, haha! Kram Madeleine

Compact Garden sa...

Vilka fina pelargoner..om min sticklingar jag fått tar sig ska jag kanske våga visa dom :D

Ha en skön kväll/Anne

Fias Drömmar sa...

Heello!!!!
Vad duktig du är med pelargonerna!!
Jag kommer med all säkerhet ha ihjäl samtliga jag har, snyft.
Det kändes jättebra både innan och efter intervjun. Vågar bara inte hoppas för mycket. MEN JAG VILL HA DET!!!
Hur har du haft det idag? Kanon hoppas jag =)
Stooor kram Fia

Fias Drömmar sa...

Vad roligt att Panduro sakerna kom, ska bli grymt kul att se vad det blir =)
Ja det stärker ens självförtroende grymt att de ens ringer. Hon sa även idag att det var väldigt få som hon ville träffa.
Japp, jag klicka in till dig så fort jag fått besked, jag lovar hihih.
Kramar

Maria - Villa Krutbruket sa...

Roligt med lite ler-pyssel. Spännande! Vad har du gjort för fint?

Javisst ska det bli skönt att få klart, vilken känsla..! :)

Vilken snygg krona du har, sån vill jag ha :P

Skulle behöva vara hemma en dag och packa lite jag med, sånt man inte behöver..

KjjaaaM!