lördag 30 maj 2009

I pappas trädgård

Gör ett snabbt kväll inlägg idag. Har haft en jättebra dag :)
Visar idag bilder från pappas trädgård, tog dem ikväll.




















Pappa har fler syren buskar, även en bondsyren.







































Fina äppleträdet, som är paradisäpplen.




















Imorgon är sista dagen i denna lägenhet. Vi ska montera ner det sista och packa det sista. Ska bli så skönt att få något nytt.
Får se när mitt sista inlägg blir för ett tag. Hoppas hinna ett på måndag, sen får jag vänta ut att bredbandet ska installeras.

Förresten såg idag på promenaden med vovven att dem lila midsommar blommorna har kommit. Blir nog en sväng i veckan att plocka lite för att hänga på tork och sätta i vaser.

Har även idag varit på skattletarjakt hos pappa. Hittade 3 helt underbara saker. Men det får ni se sen :)

Fortsatt trevlig helg, kram

16 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Hej svejs! Tack för titten....Vilka underbara bilder på syreenerna! Ha en bra Mors-dag! Kram Therese

Madeleine Berglund sa...

Hej! Titta så trevligt det ser ut i trädgården. Jaså, nu bär det av till den nya lägenheten. Vad kul med något nytt i livet. Ni kommer att få det så mysigt i den nya lägenheten tror jag. Åå men har du hittat skatter, nu blev jag jäääätte nyfiken. Ge mig en ledtråd ;) Kram Madeleine

Vit som snö sa...

Syrenblom är väl ändå något av det allra ljuvligaste!! Vi har vår blomning kvar, tror det blir lagom till skolavslutningen.
Nu blir man ju lite längtig att se dina fynd...
Kram cilla

Villa Carl Larsson sa...

Du kanske redan varit på Coop men zinkbordet kostade 199 kr. Inte alls farligt och visst är det fint att ha inomhus också.

Kram Josefin

Vita små hjärtan sa...

Härligt grönskande bilder!
Kram Agnetha

Snuttan sa...

Vilken underbar blogg jag komm till här.
Mycket fint du visar

Kram
Åsa

Myownhome sa...

Hej!

Lycka till med flytten!! :)

Syrener kan man inte få nog av... Det är min favoritblomma. :)

Ha det fint!
kram /Johanna

Madeleine Berglund sa...

Hej! Hänga på element, hmm, där fick jag mig en riktig funderare.. Lycka till med flytten och uppackningen!!!! Kram Madeleine

Marie Glader sa...

Härliga foton!

iLLi sa...

Åh, jag längtar så till våra äppelträd blommar och syrénen slår ut (och häggen blommar). Men det sker nog i veckan, för det är halvt uppspruckna! :-)

Det är ju som sagt liiite senare här uppe! ;-)

Men då är det verkligen sommar!

Visst blir man glad i det härliga sommarvädret!?

Fröken Fräken sa...

Vilka härliga syrenträd! Tänk om man kunde få dem att blomma hela sommaren.. lycka till med flytten och jag ser fram emot bilder på det na stället!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så härliga bilder!

Stort lycka till med flyttandet och allt sånt.

Lönnen 13 sa...

Härliga bilder!
Visst är det kul att man kan hitta små skatter hos sina föräldrar,nyfiken på vad du hittat.
Lycka till med flytten.
Kram Anneli

Villa Carl Larsson sa...

Åh det var ingen dålig trädgård din pappa hade. Jättefint blommar det!

Underbart väder i helgen och idag. Jag skulle ju önska lika fint på fredag då min stora dag är men men.. det går ju inte att rå över vädret.

Ha en fortsatt bra vecka. Kram Josefin

Compact Garden sa...

Ha en så bra flytt som möjligt...ska bli kul att se lite bilder när det börjar att bli lite ordning Kram Anne

Sofia sa...

Nu vill man ju veta vad de va för saker :) vilka fina blom bilder du hade =) kram