onsdag 27 maj 2009

Trådsmide a la Annika

Tänk om det inte hade blåst så mycket idag, då hade jag varit ute mer. Men tog iaf en promenad och plockade en del blommor.
Nu ska jag visa vad jag knåpade ihop igår kväll. Blev faktiskt ganska nöjd.




















Denna blev det. Trots att vi börjar flytta på måndag och resten av lägenheten är ett bombnedslag så kan jag inte sluta pyssla och prova göra fint :) Denna ska få pryda nya köket sen. Tänk med torkade lavendel där sen, eller till jul med ljus i.




















Så efter en stund ser jag sambon sitta o soffan och knåpa. Men jag fick inte se vad det var förrän det blev klart. Ser ni hjärtat som hänger där, den gjorde han till mig :)
Trodde väl aldrig han skulle pyssla med sådant hihi.




















Jag är nöjd med skapelsen iaf.

Tack alla för era värmande kommentarer :)

Kram kram

12 kommentarer:

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint! Det kommer bli riktigt härligt med torkad lavendel.

Ha det fint!

Anette sa...

Men vad fint du gjort. Hjärtat var ju såå sött, det har han gjort av kärlek med kärlek till dig. din man. Var rädd om det du.. :) .. och honom förstås.

Ha en fin kväll

kramar @nette

Lisa.L sa...

så söt :D en sån måste man pröva göra! har köpt svart ståltråd på JULA, den e jätte bra =) imorgon ska jag på claes ohlssons och köpa sånna "stansar" som man använder till smycken, fast jag ska göra sånna skyltar med fimolera =) ska bli kul! man blir så pysselsugen då man läser dig blogg, så nu vet jag då vad jag ska göa i helgen, d blir pyssel för hela slanten ;P ska och köpa lite smått och gott material imorgon! ha det..kram Lisa

Villa Carl Larsson sa...

Men titta vad fint du har gjort!! :)

Så du har skålarna i rosa och grönt. De verkar ju vara så underbara. Jag har ju bara beställt dem men inte fått hem dem ännu så jag längtar. Bra mycket finare än mina blå från IKEA. Är så trött på dem. Eller mina.. haha de följde med när jag flyttade ihop med min sambo för några år sedan.. *fniss*

Kram Josefin

Lönnen 13 sa...

Vilken härlig blogg jag hamnade på!
Vad fint du har skapat,kan verkligen tänka mig den med lavendel.
Kram Anneli
Ps.Hoppas att det är OK att jag länkar till dig.Ds

Vit som snö sa...

Jättefint! Klart du inte ska sluta skapa o pyssla, du får ju snart användning av alltihop!
Vad gulligt hjärta du fick av mannen!
Jag håller på med ett lite snarlikt pyssel som du får se om ett tag.
Kramis Cilla

Ett ögonblick sa...

Hejsan!
Det blåser jättemycket här också. Känns som om det blåser rätt in i huset för det är riktigt kallt inne. Så fin ståltrådskransen blev, jättebra idé och hjärtat, vad gulligt.
Kram
//lisamaja

Huset vid ån sa...

Vad duktig du är.....Skönt att få åka till Grekland i sommar! Kul att ha nåt att "längta" till....Kram Therese

Vita små hjärtan sa...

Vad fin, vad händig du är!
Kram Agnetha

Madeleine Berglund sa...

Hej! Jo jag är här, allt är fint. Tiden har bara inte räckt till.. Men jag är kreativ och glad som vanligt. :) Skitsnygg ståltrådskrona. Ojoj, jag kan riktigt se framför mig hur dina lavendel kommer hänga där så vackert. Kul också att din sambo fick vara med på ett hörn. ;) Grattis till awarden! Kram Madeleine

K sa...

Guud vilken gullig sambo ;D /k

Myownhome sa...

Hej!
Men gud, du ska verkligen vara nöjd!! Den var ju hur fin som hälst! :)
Kom du på idén själv eller hade du någon mall?

Hm... något att försöka sig på själv kanske...

Ha det fint i helgen!
kram /Johanna