söndag 24 maj 2009

Lördagskväll

Idag vaknade jag av ett underbart smatter mot fönsterbläcken. Det regnade :) Tycker det är mysigt att sova till sånt.
Nu är vi snart (imorgon) inne på sista veckan här. Det känns skönt! Man är liksom klar här, har gjort mitt här.















Nu står det Mårbacka blommor på brickan. Jag slängde min ena som började bli ful.







































Så här såg det ut på kvällskvisten.




















Mysigt tycker jag.

Mina planer för idag är: Städa ut städskåpet, torka ur alla kökslådor, packa alla överskåp och senare göra lite mer saker med leran.

Kommer bli några stressiga veckor framöver med flytt, mycket jobb och så vill jag hinna måla klart skåpet och bordet. Men detta ska gå det med. Längtar till 1 juli då man kan börja tapetsera och dra av det på rotavdraget :)

Jaja, önskar alla en trevlig söndag, kram

16 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blir spännande och flytta, men städa är lite blää.. Men det går ju lättare om det är tomt på saker.
Det var en mysig kvälls-bild.
Kram till dig
AnnaMaria

Anette sa...

Tack för titten inne hos mig, nu hittade jag ju till dig också. Vad fin blogg du har....här stannar jag o njuter ettag och läser om dig och ditt bloggande :)

Ha en solig dag

kramar @nette

Pieni Lintu sa...

Härliga blommor!!

Det är nog mysigt att sova när det regnar!! :)

Vit som snö sa...

Jaa nu förstår jag att du bara vill knäppa på fingrarna och vara på nya stället. Flyttstädning är ju inge vidare kul heller.
Och jag håller med om regnet, kommer det bara på natten så älskar jag det! Rogivande.
Ha en skön söndagsafton!
Kram Cilla

Villa Carl Larsson sa...

Så vackert! Och vad roligt att få flytta. Jag skulle också vilja det. Önskar mig ett fint hus :)

Jag läser just nu till allmänsjuksköterska. Om jag specialicerar mig i framtiden får jag se men det vore roligt. Först måste jag bli bekväm i min roll som sjuksköterska innan jag går vidare :)

Kram Josefin

Vita små hjärtan sa...

Å så sött du arrangerat på brickan. Kram Agnetha

Anna-Lena sa...

Vad spännande med flytt! Det blev väldigt sött på brickan med mårbackan, både i dagsljus och med tända ljus om kvällen. Visst är det mysigt när det regnar ute men solen får gärna titta fram igen sedan.

Hoppas att du får en skön vecka, trots all städning som måste göras!

Kram Anna-Lena

Compact Garden sa...

Åh nu börjar det att dra ihop sig..skönt att ni sålt den andra,då kan man släppa det...

Tack för din fina kommentar och du är jätteduktig på att sy fina saker..det skulle jag vilja kunna :)

Ha en skön kväll och ta hand om dej
Kram Anne

Maria - Villa Krutbruket sa...

Morn, morn!

Jaha nu är man tillbaka på jobbet efter lite ledigt..
Har varit skönt att varit lite ledigt, har hunnit med en hel del..

Ikväll ska jag och Micke ut på jakt efter duschväggar, lampetter och lite annat..

Ska du hitta på denna vecka då?
Packa?

Kram kram

Myownhome sa...

Vilka fina bilder! :)

Lycka till med allt med flytt och så!

Ha det fint /Johanna

Maria - Villa Krutbruket sa...

Nej vad tråkigt, usch sånt kan få rätt ont i magen att gå runt och fundera över..
Men det verkar konstigt att de fryst lönen innan det gått i konkurs, så får de nog inte göra..
Usch, ibland behandlas man som skit som anställd..
Som min bror tex när han fick fast på sitt arbete, 2 v senare så får han gå hem på grund av arbetsbrist.. 2 v fick han njuta av fast iaf..
När ska man kunna känna sig säker?

Jag skulle behöva börja packa jag också, men är ju knappt hemma nånting.. Vill få klart huset först så vi kan slutbesikta...

Var på IKEA en sväng i helgen, blev en hel del med hem i kassarna.. Jätte söta kuddar med stora vita monogram på, lite ovanligt för att vara IKEA...
Har du varit på IKEA i Karlstad?

KRAMMMM!

Fias Drömmar sa...

Visst är brickan söt? Jag har en jag med =) Pelargonen ser ut att trivas på den =)
Måste kännas spännande att flytta och inreda på nytt, vad roligt!!!
Hur känner du dig nu efter allt?
Bättre och piggare hoppas jag =)
Kramar Fia

Villa Carl Larsson sa...

Klart att du ska testa tälta i sommar då. Det är ju helt underbart. Vid vattnet är ju klart bäst :)

Ja det finns vissa utbildningar man kan hoppa på direkt men de flesta kräver något års erfarenhet. Det tycker jag känns vettigt.

Kram Josefin

Madeleine Berglund sa...

Din bricka i zink är verkligen gullig. Du är flitig du. Imorse tvättade jag några maskiner, allt får torka på balkongen. Det doftar så ljuvligt då. Ja, det är kul med temafester. Nu var N Musse Pigg så vi blev verkligen ett riktigt par. Musse och Mimmi. Det har blivit städning och matlagning för min del i helgen. Jag har varit jätte slö. Men nu är jag pigg igen! Tjola hopp! Kram Madeleine

Maria - Villa Krutbruket sa...

Konstigt nog verkar det vara standard på en del affärer att annonsera saker de inte har, ÖB har en förmåga att göra så...
Irriterande!!! *arggg*

Skulle vilja åka till Bergvik någon gång, då blir det väl IKEA där också. Se om det är bättre än vårat :)

Hoppas det ordnar sig med din killes jobb och lön... Nu när ni ska flytta till en ny lgh ska ni ju inte behöva ha bekymmer att tänka mig :(

Kramar

Maria - Villa Krutbruket sa...

Nu har ju Marieberg blivit så fräscht och stort, innan var det ju inte så värst bra tycker jag men nu finns det ju ett rätt stort utbud av affärer..

Idag blir det shopping av duschvägg, lampetter och dyl sen ska jag ut och fortsätta måla mina golvlister och dörrfoderm denna gång på plats.. Lite halvt segt jobb faktiskt men men :)

Ha det bäst!!
KRAMAR!!