fredag 22 maj 2009

Syy inte mer skit

Heej alla! Uppe på benen idag, det gillar jag. Har en infektion i kroppen som tydligen ska få läka ut sig självt. Får man ingen pencellin i dagens samhälle? Var kom infektionen ifrån? Det tar man inte reda på. Kan man vara trevlig mot en patient som aldrig springer i onödan? Nej, för dagens doktorer är många skit, speciellt på vårdcentraler. Måste man dummförklara någon för att man kommer igen pga ledvärk och svullen i hela kroppen. JA det måste dem tydligen. Jaa varför gick jag dit tänkte jag när jag satt där. Därför att man vill ju veta.
Jag går aldrig till doktorn men ibland måste man ju bara få fråga och undra och då måste man ju gå dit :(
Jaja en annan sak som han kom fram till var att jag lider av stress och är pressad ofta, något jag tydligen måste ta itu med.
Jaja nu ska ni få se vad jag sydde den där lördagen då fantasin bara bubbla av saker.






























En slags dekoration. Den kan ligga lite varstans, i fönster, på byrån m.m.

Har gjort 2 till även fast sambon sa: Syy inte mer skit nu! hiihi.

Vet ni vad, lägenheten är såld, väntar bara på att vice värden ska lämna in papper och HSB ska kontrollera han som ska ha lyan. Det ska nog gå bra :)

Önskar er en trevlig helg, jag hoppas på att få leka med mer lera , packa, och så ska jag jobba imorgon.

7 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Grattis till att lägenheten är såld. Vad skönt och vad roligt att få flytta och börja om på nytt. Skulle jag vilja göra.

Och säg åt din sambo att han ska sluta snacka skit haha.

Kram Josefin

Fias Drömmar sa...

Men gumsan!!!!!! Inte stressar du inte? Snälla snälla rara du =)
Nej vårdcentraler får tydligen lära sig att ifrågasätta de sjuka istället för att hjälpa, ggrrrrr..
Grattis igen till att lägenheten är såld!!!! Måste kännas sköööönt =)
Jättefint det du sytt =)
Kramar fia

Maria - Villa Krutbruket sa...

Våran lgh är också såld!!!!!!! Gött!!! Nu kan vi lägga ner energin på våra nya hem, eller vad säger du?

Trist med doktorer som är knäppa, men tyvärr är läkarvården skit stundtals :( Kan man ju tacka alla hypkondriker som ringer var 5 minut...

Hoppas du får en trevlig helg, kramar!!

Madeleine Berglund sa...

Ignorera din sambo fullständigt. Du syr inte skit, bara massa fina saker. Jag vet, jag håller med dig, jag fullständigt avskyr vårdcentralen. Dom skiter fullständigt i att kolla upp på riktigt vad som är fel. Läkare imponerar inte på mig det minsta. Tycker mest dom är pinsamma översittare. Oj, vad hatisk jag blev. Men det finns aldrig något personligt, varmt och empatisk över varken läkare eller vårdcentraler.

Kul att lägenheten är såld, tjoohoo!!

Igår var vi på fest med maskerad. Jag var Mimmi och N var Musse, vi var absolut bäst utklädda enligt mig alltså. ;) Idag är jag slö som en stor tjock gris typ. Men jag tänkte städa, pedanten i mig tål inte oreda och damm. Hihi. Kram Madeleine

Fröken Fräken sa...

Man kan aldrig sy för mycket, så det så!!

Inte så trevligt att inte känna att man tas på allvar på vårdcentraler. Dock är det faktiskt så att pencillin inte hjälper mot allt. Och det är viktigt att man inte tar det då det inte behövs, men så klart ska de tar reda på varför du inte mår bra!!

Birgitta sa...

Hej
Jag känner igen det där med sjukvården. Fast på mej hittar de bara en massa fel som jag inte vet att jag har.
Ja se karlar är sig lika. Förstår inte sådana saker. Sy vidare.
Grattis till att ha sålt lägenheten. Så nu ska det bli flytt av då.
Ha en skön avslutning på helgen.
Kram Birgitta

Vit som snö sa...

Nåja, det vet väl alla att vi inte ska lyssna nämnvärt på karlarnas åsikter;-) Det var en såå fin dekoration.
Åhh vad skönt att köpet är så gott som klart!
Trist att känna sej bemött så illa. Oavsett vad man söker för så bör man behandlas med respekt. Dom har helt enkelt valt fel yrke eller valt yrket av fel orsak om dom inte kan bemöta patienterna rätt! Hoppas du kryar på dej!!!
Kram Cilla