måndag 11 maj 2009

Tips

När vi var på Plantagen så letade jag efter plättar på båge. Men dem hade inga utan bara sådana som växer som på en pyramid. Men kostade 129kr. Eftersom jag är snål som person, nejdå jag lever efter en budget så kom jag på att jag kan göra själv.
Sagt och gjort, jag köpte vanliga plättar för 34 kr när jag kom hem blev det så här.





















Jag gjorde helt enkelt egna av floristtråd. Superenkelt och superbilligt :) Det gillar vi.





















Som ni ser har vi brun tapet. Vilket vi kommer att få i nästa med i vardagsrummet, fast mycket ljusare, nästan beige. jag går med på det för jag vet att resten blir vitt :) Lite måste man kompromissa om. Jag får ju ljust i hall, kök och sovrum.
















Det var ett litet tips för en liten peng.

Nu ska jag ta tag i dagen och fortsätta plantera om lavendeln. 2 st ska mina systrar ha sen kanske man ger en och en annan till pappa och andra :) Men mycket ska jag ha själv så jag kan hänga inne och torka på sommaren :)
Imorgon kommer det kort på mina inköp.

Tack alla för era kommentarer, det är så kul att många skriver för jag bli lika glad av alla och svarar på alla. Kram

5 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Spännande att få se vad du handlat. Måste åka till Ikea jag också snart och inhandla en hel del.. Roligt!!!
Håller på och kletar ihop en liten lista med allt jag måste införskaffa till huset, sånt är ju sååå roligt :)

Ja du kan maila på maria.hendren@orebro.se
Tack, tack!!

Redan slutat jobba?
Kram

Nettan sa...

Bra tips, så det är där man hittar " plättar i luften " ;0).

Tack, ja ibland är det skönt & få ur sig !
Tråkigt med dubbla hyror, men tyvärr blir det så ibland.
Hoppas ni kan få ngn. som kan ta över lägenheten så ni slipper det.

Kram Nettan

Lina sa...

Hej! Kul med en ny besökare:) Vilken fin blogg du har! Plättar är super gulligt, smart att forma dem själv. Jag gjorde något liknande med en porslinsblomma men den växer inte så fort som jag hoppades...
Ha det så fint!
/Lina

Vit som snö sa...

Så fina plättbågar! Älskar dom blommorna!
Det är klart man måste kompromissa av o till men just i inredning är det nog jag som styr i det här huset;-) Men brunt o vitt tycker jag är så vackert ihop!
Kram Cilla

Maria - Villa Krutbruket sa...

Tack,tack!! :)

Jo nu verkar det gå framåt med våran lgh, 2 st ska bli kontrollerade av bostadsrättsföreningen. Så nu hoppas vi på försäljning :)
Tråkigt att det går trögt, kanske ska prova med mäklare som du skrev.. Alltid lite lättare kanske..

Underbart väder idag, jobbar till i kväll. Har städkväll här på jobbet.. *pust* men men blir ju övertid :P

Ha en bra dag på jobbet! Kramis