lördag 3 januari 2009

Underbara blommor

Längtar efter att få köpa hem fler blommor till balkongen. Idag på en inredningsaffär hittade jag ett så fint planteringsbord. Men det kostar 1400 så jag får se om jag hittar något på loppis som kan användas som planteringsbord. Annars kanske det får bli det i present till mig själv när jag fyller år.
Förresten vad har ni för favoritblomma? Mina är orkide, Mårbacka och vita rosor är en favorit med.
Men till dess att jag handlar hem lite nya blommor får jag njuta av det som blommar här hemma.




















En rosenprydd strut.


















Jag har mest vita orkideer, men denna fick jag och man tackar ju inte nej till en sådan fin blomma. Den blommar för tredje gången nu. Mycket tacksamma blommor.





















Min enkla rosengömma.

Det här blir nog sista inlägget på ett tag. För på måndag åker jag ner till min syster i Lidköping och ska hjälpa till där fram till torsdag eller fredag.

Så ha det gott!

2 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Tack för din goa kommentar! Din blogg år jättefin!

Visst längtar man till våren, jag älskar också Mårbacka pelagoner och vanliga vita, de är så vackra och framför allt tåliga. Det behövs här hemma för jag är verkligen ingen trädgårdsmästare!!

Stor kram


Flisan

Vackrare vardag sa...

Hej!
Så kul att du hittade in till mig! Och tack för kommentaren! Jo, mitt olivträd växer och frodas. Nu står det lite mörkt, och det tycker det inte riktigt om, vilket märks på det också. Men annars tycker jag inte att det är värst svårt att hålla liv i olivträd, så länge man kommer ihåg att vattna regelbundet. Man ser också på det, när det behövs vatten, ifall man skulle glömma;)

Ha det gott! Är på väg till loppis nu, men därefter skall jag kika runt här lite hos dig, för det ser inspirerande ut:)