söndag 18 januari 2009

Förändring

Tjosan på er alla!
Hoppas ni har haft en bra helg och har fortfarande. Min helg har varit helt ok....
Idag har jag pysslat och ändrat om lite här och var. Jag köpte hem Primula igår. Letade febrilt efter Pärlhyacint men hittade ingen. Dem får säkert hem imorgon en hel del.




















Denna lampfot hittade jag hemma hos pappa igår. Att gå hemma hos pappa är som att gå på Loppis. Ska ta kort där till veckan och visa vilken fin smak min mamma hade.















Här är primulan samlad i en korg. Ser ut som man precis har plockat dem.
Ser ni ljusstakarna. Dem hittade jag med hemma hos pappa :)

Gjorde även om i köksfönstret idag och ställde fram mina Mårbacka som har fått vila. Till dem tänkte jag skaffa små skyltar till. Ni vet odlarskyltar. Men bilder på detta kommer en annan dag.
Dessutom ta jag kort om det "råkar" bli sol någon dag. Längtar till påsk, då är det nära till all grönska.

Imorgon kommer min vovve hit och ska vara till tisdag här. Då ska han och jag baka kanelbullar.

1 kommentar:

Compact Garden sa...

Visst är det kul att kunna gå på egen loppis..ibland räcker det med att gå ner i källaren..PS jag har en sak till dej på min blogg ha en fortsatt skön helg/Anne