söndag 15 mars 2009

Vill ha

Söndag förmiddag och jag sitter här och har börjat med dagens sysslor. Lite tvätt och städa sen blir det tvn hela eftermiddagen och se alla repriser. Läsa Lantliv måste jag göra en gång till med. Denna gång var den helt underbar! Jag visade några bilder för min sambo och han gillar inte att allt ska vara vitt. Men så visade jag det fina reportaget "Vi tar oss tid att njuta" Jag sa, att så här kan jag tänka mig när vi får hus. Otroligt nog var han helt med på noterna och tyckte detsamma.





















































Mina kära Mårbacka. Jag kan inte få nog av dem :)

Jag skulle ju visa min andra spetsduk, men igår när jag kom hem från jobbet ville inte ljuset vara med så jag får fixa det idag.

Nu åter till sysslorna.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hur går det med tvättandet och städandet? Skönt och få sådant undanstökat :)

Vilka vackra bilder du visar. Jag var på Blomsterlandet idag och jag blir så sugen när jag ser alla vackra mårbackor men de är fortfarande alltför dyra tycker jag, jag längtar efter när den riktiga pelargonsäsongen kör igång.

Kram Åsa

Anonym sa...

Men du, det är fritt fram och vara med i utlottningen :) Jag har tagit bort frågan för jag märkte att det blev för svårt.
Jag älskar pelargonsorten appleblossom, så underbar med sina rosa blommor :) och så älskar jag rosenpelargoner, så vackra.

Kram Åsa

Anonym sa...

Jag vet inte om de finns att köpa på plantagen, vi har tyvärr inte plantagen hos oss. Jag brukar köpa pelargoner på ett stort växthus, ett par mil från oss, de har många olika sortes gammeldags pelargoner :) Men fråga på plantagen, de kanske kommer att få in eller också så kanske de kan tipsa om någon som har.

Kram Åsa

Madeleine Berglund sa...

Hej! Nej, såg faktiskt inte melodifestivalen igår. Vi tog del av Stockholms uteliv med mat och dans. Såg du melodifestivalen? Vad fin din mårbacka är, du har verkligen lyckats bra. Jag håller med dig, nya numret av Lantliv var jätte bra. Jag har läst alla reportage idag, det är så mysigt. Sen somnade jag en lång stund och fortsatte sedan med resten av tidningshögen. Hihi.. Ikväll blir det powerwalk och Beck. Du är duktig med dina städ och tvättsysslor. Hjälper din käresta till något måntro? Min kille är ganska dålig på det, det är precis som om att han inte ser att det blir dammigt. Eller är det bara damm i min pedanthjärna? Haha. Kram Madeleine

Anonym sa...

Ja det stämmer, jag har visat dem på min gamla blogg :) Ja dina pelargoner har verkligen vuxit :) Jag har faktiskt slängt många av mina men några verkar komma fint iallafall :)

Madeleine Berglund sa...

I mina drömmar vill jag ha städhjälp. Ibland känns det som om för mycket tid och energi går åt till städning. När min käresta är ledig är splar han instrument, målar tavlor, spelar dataspel eller umgås med vänner. Vad gör jag med min lediga tid? Jo, städar. Helknäppt när man tänker efter.. Ja, det var kul att gå ut för omväxlings skull men inget jag vill göra särskilt ofta. Det är ytligt och för mycket folk i stockholm. Det finns ingen känsla. Nu är mitt skåp helt klart, jag lägger nog upp bilder på det imorgon. Jag blev helnöjd eftersom det är så galet skönt att stuva undan saker så att det inte dammar (pedanten Madeleine är framme igen). Kram Madeleine

Maria - Villa Krutbruket sa...

Åhhh vilka härliga bilder! Älskar Mårbacka också...
Nej, va härligt med Korfu *lite avis* hihi... såå mysigt...
Har du en lugnare vecka framför dig nu eller?
Kramar Maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jisses, fullspäckat schema... Både roligt och jobbigt...
Denna vecka för mig blir det målning av restrerande takspont, sambon ska iväg ikväll o köpa en bärbar dator till oss..Roligt!! Sen blir det inte så mkt mer än att måla och städa lgh till visningen nästa vecka...
Blir en snabbsväng för dig till Mora...
Snart kan vi ha massor av pelargoner ute *längtar*
Nu ska jag jobba lite, ha det bra i Mora.. Kram Maria