söndag 29 mars 2009

Rensa

Jisses vad mycket skit vi hade i vårat förråd. Men nu är det mesta nerpackat i sopsäckar och ska slängas. Har även lagt ut lite saker på blocket och redan fått sålt en del. Det är ju toppen, pengar till flytten :)








































Sitter även och budar på Tradera. Har lite fina saker som kommer att passa sen.
Nu är det snart en ny vecka. Den är fullspäckad med jobb, skriva på papper om lägenheten, umgås med min bror och rensa lite till.
Vad ska ni göra?
Nu ska jag stryka en del servetter och fina kökshanddukar som jag budade hem.
Ha det toppen!

15 kommentarer:

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Visst är det skönt att rensa ut ibland!!! Å när man dessutom får lite slantar för det, så blir man ju ännu gladare!

Kramar!

Madeleine Berglund sa...

Hej Annika! Sovrummet kommer att bli alladels ljuvligt tror jag. Det ska verkligen bli spännande. Jag har tagit in mina pilkorgar men inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra av dom. Hmm. Det har varit fullt med pyssel för min del idag. Allt från städning till tillverkning av påskkort. Städa i förrådet skulle jag också behöva. Nu ska jag måla en planka vit, man vet aldrig, kanske kan det bli någon krokbräda av något slag..jag vet inte..kreativeten flödar i all fall, jag tror det är våren?! Jag fick några lavendelfröpåsar på mässan igår. Är du intresserad av en påse tro? I sådant fall skickar jag en till dig bums. Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Härmapor till grannar säger du. Hmm, lite irriterande, men som du säger, de måste verkligen inspireras och tycka att du gör det jätte fint. Lavendelfröna blir självklart en gåva till Dig. :) Nu ska jag ut och knycka björkris. Kram Madeleine

Nylyckan sa...

Hej! Blev nyfiken på om du ska flytta långt bort eller omkring där du bor. Till hus eller lägenhet? Hur ser det huset eller lägenheten ut? Större mindre än det du har nu? Skönt att rensa upp i förråden. Undrar varför det känns så bra att göra så? Ikväll blir det tv- soffan med Borkmans punkt med Sven Wolter. Den är gör bra! Kram Åsa

Compact Garden sa...

Nu går det verkligen på full gas hemma hos dej..glöm inte att ta det lite lungt också även om det är jätteroligt..Kram Anne

Nettan sa...

Hejsan, vad kul att du hittade till mig !
Japp Bjurtjärns bo du vet ;0).

Nää, jag visste inte att de hade sånt på Amaryllis ?? Det är den på torget va, undrar om de har några kvar !?

Ska kika vidare hos dig..
Kram Nettan

Maria - Villa Krutbruket sa...

Åhh vad roligt att planera, det kommer bli kalas fint..
Skönt att ta tag och rensa ut lite. Vi har 2 proppfulla förråd som ska rensas ur :) ska ta tag i det någon helg, men man har ju så mkt annat för sig ;)
Hoppas ni hade en bra helg, förstår att tankarna går på full fart om inredning av nya lyan.. Skoj, skoj..
Kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Japp 2 förråd :) De har alla i vårat hus, ett vanligt förråd sen ett förråd som har varit "potatisbod" förr i tiden.. Skit bra att samla på sig massa SKIT ;)
I helgen är det ju trädgårdsmässa.. Skoj!
Ha en bra dag på jobbet, kram kram

Madeleine Berglund sa...

Hej! Åå du har budat hem både servetter och kökshanddukar, vad kul. Något som visas på bloggen framöver kanske? När får ni flytta in i den nya lägenheten? Hur stor är den? (nyfiken som tusan) ha de bra på jobbet! Kram Madeleine

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Ja, i ett förråd kan man verkligen samla på sig mycket. Och det mesta slänger man när man väl kommer sig för att rensa....

Så fina bilder du visar. Härligt våriga.

Hoppas att du har en fin måndag!

Maria ( Idekroken ) sa...

Så fine bilder du tar. Og så fint du har gjort det ;)
Klem Maria fra Idekroken

Anonym sa...

God morgon!

Nu har jag inte kommenterat varken hos dig eller någon annan på länge utan bara smygit runt och tjuvkikat utan att lämna något spår efter mig och ibland måste man få göra det också :)

Vill iallafall säga ett stort GRATTIS till den nya lägenheten :) Så roligt för er. När går flyttlasset?

Kram Åsa

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, jag tror det kommer bli kanon snyggt faktiskt..nu är det bara att fundera ut ett par snygga gardiner och lite annat, så är kontoret klart..
Hur går det för er då? med planering och kontrakt?
Har du shoppat något roligt?
Tänkte jag skulle ta mig en sväng till Vita rummet men tiden räcker inte riktigt till, helger och kvällar bara springer iväg :( Får se i påsk (ska vara ledig lite) om jag kan ta en sväng...
Ha en bra dag! Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja jätte gärna, säger till när det blir dags :)
Roligt att skriva kontrakt, då är det liksom klappat & klart ;) hehe... vad roligt!!
Mamma ringde precis och berätta att Rönneshyttan har extrapris på såna där däckstolar som jag vill ha, så ikväll bär det av ditåt och införskffa 2 st ;) Roligt,roligt!!
Micke ska lägga parkett i huset, nu börjar det likna ett blivande hem snart..
Ha en bra dag, snart fruskost för oss också...
KRam kram

Madeleine Berglund sa...

Hej hopp! Ahaaa, jag har aldrig uppfattat att ni bor i en etta. Vad härligt med en stor tvåa. Ett helt rum extra att inreda, jippi!!! Jag drömmer om en egen tvättstuga att inreda..ååh det vore så härligt. Snart är det dags att inhandla lite mer vårblommor för min del tror jag. Penséer, mera påskliljor och lite frön. Hoppas nu bara våren håller i sig. Kram Madeleine