lördag 21 mars 2009

Blir inte som man tänkt

Nää det blir inte som man tänkt sig ibland. Jag såg liksom bilden framför mig hur det skulle bli. Men nej, på torget hade dem inga blommor :( Jo dem hade, men inga jag ville ha. Så jag får förlita mig på det lilla växthuset som vi ska till imorgon.



















Tog fram några utav mina silverskedar som annars bara ligger.




















Ljusförvaring....














Den här ska jag ha ute sen med fina pelargoner i...

Idag är det sånt där fint väder igen... Har tvättat fönstren, städat lite på balkongen och nu är det fritt fram att njuta av dagen. Ska läsa en bok, kolla på film och hålla koll på Tradera. Har nämligen lite saker där som jag behöver :)
Just det är det någon som är bra på fläckar på gamla lakan? Ska man bleka det när man tvättar eller lägga det i klorin innan?

Nu väntar jag med bara på att få ett gammalt fönster av min syster och hennes sambo, dem har massor av sånt ute i deras gamla hus :) Det mina vänner ska jag göra en grej av....

Önskar alla en trevlig lördag!

4 kommentarer:

Hanna sa...

Jag tycker det ser jätte fint, men visst vill man ha blommor så här på våren!
Hanan
blommorifonstret.blogspot.com

Maria - Villa Krutbruket sa...

Heej,
Spännande, väntar spänt på att se vad du kommer hitta på med det gamla fönstret. Skulle vilja ha ett gammalt fönster jag också, men har inte direkt letat efter ett.. Får börja leta snart, närmare inflytt :)
Visst är det fint med tussilago, blev så glad när jag hittade 2 små krackar i väg kanten :)
Gör ni en söndag som denna då?
Kramar!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Kommer förmodligen bli inflytt i slutet av maj, om vi har tur :)
Ska bli skönt att flytta.. 40 kvm är ganska trångt :) Hur stor lgh har ni?
Vad läser du för bra bok? Jag håller på med Stieg Larsson andra bok. Spännanade!!
Jobba i veckan eller?
Jag har tagit semester imorgon :)) Ska till frisören och städa lgh för visningen på tisdag..
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ok, inget jag läst.. Ännu :)
Jasså, ni bor lika trångt ni.. hihi då vet du vad jag menar. Vad vill ni ha istället? I Kga eller i Örebro?
Det går ju ett tag att bo så här trångt men jag skulle aldrig palla i längden..
Japp, semester!!!! Kände att det var behövligt.. Satt på jobbet och var skit stressad för alla 1000 saker som skulle göras hemma, kan man lika gärna ta semester..
Nu är det Beck på tv!!! Like!!
Hörs imorgon.. Kram