torsdag 5 mars 2009

Varning det Brinner

Idag vaknade jag upp och insåg att "nej jag är inte på inventering" :( Om man fick inventera jämt, skulle jag göra det. Igår var en händelserik dag. Vi har varit i Uppsala och inventerade igår Hallbergs guld inne på St Pers gallerian. Alla affärer hade precis hissat upp sina galler. Så hör vi en knasigt larm. Men ingen reagerade förrän en röst sa: "Viktigt meddelande, utrym alla lokaler pga brand". Vi trodde det var en övning så vi gick och hämtade jackor, väskor och så måste man ju göra lite rutiner i en guldsmedsaffär som kan ta lite tid. Men vi gick ut och då får vi höra brandkåren är på väg. Då fick vi veta att det brann i hissschaktet som går till olika våningar :( Men allt gick bra och vi fick fortsätta.
Så när jag kom hem får jag veta att en grannes lägenhet höll på att bli övertänd :(
















Så till något annat, mina pelargoner är på väg att blomma :) Jippiii....







































Jag har så mycket att göra hemma, som jag vill göra men inte hinner. Jag ska måla mina lampor i fönstret och sy lampkjolar till dem. Ska sy fler kuddar och ett fint skynke till en bokhylla.
Men till helgen när jag är ledig ska jag göra lite påskägg. Kan man avända tapetklister till att klistra på tidingspapper på äggen? Någon som är bra på det?

Ha en bra torsdag! Tack för alla kommentarer förresten, jag tycker det är superkul att läsa och svara på alla.

13 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Usch vad otäckt med grannes lgh.
Ok, jag är lite sugen på att köpa några rosa skålar av något slag. Gillar ju rosa :) Hihi!!
Ska kika runt lite och se om jag hittar några..
Sitter här på jobbat och planerar vad jag ska köpa för fröer på mässan, skoj, skoj...!! Min mamma och moster har ett växthus som jag tänkt klämma in några växter i..Roligt!! Sen om det kommer växa är ju en annan femma..*ler*
Roligt med påskägg, snart påsk ju.. Skönt våren kommmer snart!!!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Älskar vår kläder, det är det roligaste att shoppa när det gäller kläder.. Jag själv hittade ju in på Bubbleroom.se och hitta en hel del söta vår/sommar klänningar.. Jätte nöjd med dom köpen, Hm har jag handlat lite på också...Och Hm home, de paketet kommer v 14 :)

Nej inte ett helt eget växthus, kommer dela det med mamma och moster. Ska bli roligt, får handla frön på mässan..Ska defentivt så persilja och lite örter...Like it!!

Har du köpt för roliga vår kläder då?
Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jaa du, det här med storlekar.. De är små som på de flesta ställen. Jag köpte faktiskt strl 44/46!! Herregud säger jag bara, men de passa perfekt. Storlekarna nuförtiden är ju hel knäppa.. Har alltid haft 40/42 men nog för att jag gått upp lite i vikt sen jag träffa min Micke men 44/46 är ju pinsamt!! Och såå stor har jag inte blivit..
Köpte en blus på Hm.se i strl 42, den kom hem och var ju så klart för liten. Men jag gilla den så mkt så jag åkte till Marieberg och provade den i strl 44 & 46 men jag fick inte igen de heller. De var lika stor som den i strl 42. Märkligt faktiskt, så jag är inte så nöjd med vissa affärers strl.
Ja, nu har du fått dig ett uttag om mina strls bekymmer :P

Madeleine Berglund sa...

Hej! Tack, kul att du gillar min ljusstake och lampkjol. =) Ojoj, farliga grejer med bränder. Kikade du inte i någon av inredningsbutikerna i Uppsala? Jaa, du måste se "Leila på landet", det var såååå bra. Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Myrra heter den som ligger i sant per. nej, jag vet inte när hennes tidning kommer ut. Men mamma ska prenumerera så jag antar att hon får den lite tidigare. Kram Madeleine

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hel knasigt faktiskt, Och som du säger vissa kläder kan man ha strl M på..
Hm, jaa du...Man får börja sy sina egna kläder :)

I köket ska vi ha både och. Ett vitrinskåp, ett vanligt och sen öppna hyllplan 2 st på varsin sida av spisen... En hel drös med lådor ;) Längtar till det nya köket, mitt kök idag är tagit ur en pygmevärld skulle man kunna säga... Inga yter alls :( Kommer defentivt att njuta av matlagningen efter flytten..och tvättning också med EGEN tvättstuga.. Har ni tvättmaskin i lgh eller? Det hade jag innan jag flyttade ihop med Micke i hans lgh, då fanns det ingen plats för min gamle käre vän :( saknar den kan man säga....

Inge jobb idag? KRam

Compact Garden sa...

Åh härligt att det börjar vakna till liv i krukorna..är det redan dags för påsk pyssel?Då kanske jag ska lägga ut lite på bloggen..:D Ha en skön kväll/Anne

Compact Garden sa...

Här kommer en bra blogg för dina ägg..det står även att det går bra att klistra med vanligt skol lim..
idemakeriet.blogspot.com.Ha en skön dag/Anne

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon i stugan!!

Hur mås det idag?
Fredag!! Härligt, och imorgon trädgårdsmässa.. Jipppiieee!

Ska du hitta på idag då?
Kramar Maria

Madeleine Berglund sa...

Hej! Som jag skrev tidigare, Myrra ligger på bottenvåningen, alltså en rulltrappa ner vid Gallerix. Jag tror hon fick prenumeration på Leilas tidning med ett erbjudande via en annan inredningstidning som hon redan prenumererar på. Ska bli spännande minst sagt! Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Hej! Idag är jag och min käresta lediga tillsammans. Jag ska försöka tvinga med honom till sjön så att vi kan grilla korv (sojakorv för min del) och bara njuta. Sen blir det måla skåp men det går ju så fort. Gå på trädgårdsmässa med mamma och mormor, kul kul.. Sen ska jag säkerligen köpa godis och läsa bok i soffan. Det är standard,hihi. Ikväll ska vi planera vår skidsemester med några vänner som snart äger rum. Hjääälp! Hur åker man slalom?!? Kanske borde kolla in Stig Helmer filmen, haha.. Vad ska du göra? Kram Madeleine

faster atta sa...

Oj, vad du har varit med om!! Låter otäckt!! Skönt att det gick bra med hissbranden iallafall, hoppas att din granne klarade sig utan skador!

Anonym sa...

God morgon vännen!

Nä men fy vilken otäck händelse du har varit med om, jag hoppas att det gick väl för alla.

Oj, har dina pelargoner redan börjat blomma :) Jag har några pelargoner som växer på riktigt bra men de har inte börjat blomma ännu.

Trevlig helg.
Kram Åsa