torsdag 26 mars 2009

Nu är dem färdigkokta

Nu har jag gjort klart hälften av äggen och dem fick sin plats vid tv-bordet.















Gamla knappar som mamma en gång sparat på.














Penseer fick stå på brickan med. Tyckte det blev så fin kombination.















Så till det roliga. I sommar kommer ni att få se bilder on inredning från våran nya lägenhet :) Jihooo vi hittade en av en slump nästan. Den blev våran idag, vi ska bara skriva på pappren till veckan.
Inflyttning sker nog till sommaren. Jag hoppas innerligt att jag får min lya såld.
Så nu går planerna på högvarv hur det ska se ut överallt. En ny säng, sängbord ska införskaffas. Nya fotöljer :) Guuud vilken bra sommar detta kommer att bli.

Ha det gott!

13 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jisses, vad roligt!!!!!! Såå mkt att planera och fixa och dona med.. Super skooooj!! :)
Å flytt i sommar är ju super roligt, rätt årstid att köra flytt och grejer..
Ska kika in på adressen du skickade :)
Vad ska ni göra i helgen då? Mer än att planera inredning och nya inköp :P
Kram kram

Compact Garden sa...

Försökte att göra inlägg igår men det funferade inte...?
Vad kul med en ny lägenhet, då blir det massor att pyssla med :D men jag ser att du hunnit en del medan jag legat under parasollet..det har varit superskönt med varmt väder och god mat, ja allt man kan förvänta sig så det var lite svårt att komma igång igen :D Ha en skön dag/Kram Anne

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vi har haft 10 st på visning hitills, en kommer ikväll och ska titta. Väntar spänt på att se hur många som kommer att lägga bud.
Ska åka iväg snart ifrån jobbet till mäklaren och lämna min nyckel så han kommer in i kväll.

Ryggen ja, hahaha jag var hos sjukgymnasten igår och blev en aningen paff när man fick ställa sig i enbart underkläder mitt framför honom. En skapligt snygg kille :P Heehee lite pinsamt. Han klämde och greja lite, ska tillbaka om en vecka och få ett träningsprogram och lite massage.. Men jag har ont idag, efter han klämt och brytit :(

I helgen hade vi tänkt att lägga parkett men den kommer tyvärr inte förren på tisdag så det blir att fortsätta måla takpanelen och taklister, och imorgon ska vi på avslutningsfest och prisutdelning på Mickes enduro. På söndag ska jag till en kompis och klippa henne... det är det som är planerat hitills..
Tråkigt att jobba helg om din sambo är ledig. Men du är väl ledig på kvällen kanske..Inga som vill köpa förlovningsringar så sent :)
Är ni förlovade?
Kram

Mitt hem är min borg sa...

Ojj.. vad kul att flytta.. Så härligt att få planera nytt..
Jätte fina ägg oxå..

Kram!!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Åh vad ska det bakas för gott?
Fredags fika!! jag finns på Atleverket i Örebro om det blir något över så smakar jag gärna :P hehehe!!

Knöl i bröstet? låter inge roligt, är det nåt ofarligt eller?

Nej, vi är inte förlovade ännu.. jag tjatar om att få en ring men det har inte blivit av än ;P

Ja det är full rulle varje dag, men ganska skönt för då går tiden fort.. och det är ju nästan enbart roliga saker som ska fixas så det är roligt att hålla på.. Är aldrig hemma nästan, kommer hem vid 21, duschar och går och lägger sig...

Inge jobb idag?

Nu ska jag åka till mäklaren och lämna hem nyckeln så han kommer in.
Jag var också jätte nervös att ingen skulle komma på visningen men det kom en hel del... :) Så det kommer nog komma det till er också..
Hur stor är den?

Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Mysigt att gå hemma och baka lite och rensa ur lite. Skön dag!
Hehe jaa jag får tjata lite till så kanske går han med på´t..
Det är nog inga problem att sälja din lgh, den verkar fräsch och det ju nästan huvudsaken.. Men usch va trist det är att ha visning och stök :( Fast det är säkert olika med olika mäklare hur nogranna de är..

Nu blir det snart en kopp kaffe och lite smörgåstårta. Så bortskämda idag på jobbet att 2 företag kommer med muta samtidigt så vi får äta tills det rinner ut öronen :P Tyvärr så är smörgåstårta lite sliskigt så de flesta tar en bit så är det bra, så det blir nog en hel del kvar..

Jisses vad det snöar, inte bra! :( Snöar det hos dig?

Kram

Mjuka sa...

Håller också på med ägg!!!!
kram Malin

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ok, ja det är skönt att slippa ge pengar till mäklare..
Å lgh ni köpt låg ju på Blocket å den blev ju såld :)
Hmm..en sovrums lampa?! Jag vill ha kristallkrona i sovrummet, har köpt en men den ska jag ha över matbordet så jag msåte införskaffa en till ;)
Vad för slags lampa vill du ha? vilken stil? Finns ju snygga i industristil, kanske snyggt i ett sovrum..

Har det blivit någon tosca kaka än? :P

Hur är eran nya balkong? är den större än den ni har idag? Mkt mkt odling :P
Fick en påse fröer, lavendel av en jobbarkompis/kompis imorse. Hon hade varit på trdägårdsmässan i Sthlm igår.. Fick jag en lite present :P

Maria - Villa Krutbruket sa...

Aa det är såå fint att ha kristallkrona i sovrummet..Vill ha!
Du får kika runt lite och se om du hittar nåt av tycke..
Oj,oj mkt som ska planeras...SÅ roligt!!!!=)
En jobbarkompis ringde precis och berättade att hon fått 8 st valpar MYSSSSS!!!!!Åhhh så sött...

Ha en trevlig helg om vi inte hörs någe mer innan. Slutar kl 14 ska jag och mor till Marieberg :p
Kram kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Oj,oj blir ju perfekt...!! Bara att hämta hem kronan och hänga upp ;)
Det är en blandras bordercollie, kommer bli jätte söta..
Hon hade långhåriga schäfervalpar i somras och jag belv helt kär i en av dom, Bullen hette han... Så go men hade ingen möjlighet att köpa honom :( Aja sånt som händer...
Sen är ju rottweiler min favorit, så nästa hund får bli en rottis också...
Trevlig helg tjejen!

Madeleine Berglund sa...

Hej Annika! Vad säger du? Ny lägenhet. Men så roligt, ååå vad glad jag blir för din skull. GRATTIS!!! Ojoj så spännande att få följa inredningen i den nya lägenheten. Snygg duk, dessvärre är jag ingen expert på fläckar. Så du har köpt penser. Har du dom ute nu? Ikväll slinker det nog ner en å annan knippe påskliljor i mataffären. Jag har haft det jätte bra i fjällen. Det var super kul att åka slalom, nåväl, jag var lite skräckslagen och gnällig mellan varven. Hey, jag är trots allt nybörjare. Hihi. Imorgon trädgårdsmässa=blomsterjakt. Whiii!!! Jätte kul att vara tillbaka på din blogg igen. Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Hej! Jag trodde inte heller att jag skulle våga åka slalom. Jag var livrädd i början, jag grät och skrattade nästan på samma gång. Men skam den som ger sig. Jag förstår att du redan hunnit planera en hel del. Jag vill självfallet ha din nya adress sen när du flyttat. ;) detta måste ju firas;) Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Ps. Kommer du bo så nära en loppis?? Oh my god, här har vi en tjej som knycker alla fynden. Härligt! Go Annika go Annika!!! =)