fredag 17 juli 2009

Utan all måla vitt

Hej alla där ute... Hur har ni det? Många som är på semester och man saknar en del bloggar.
Men men här rullar det på och jag jobbar eftermiddag sen är det äntligen helg.
Nu har jag blivit klar med ytterligare en hörna.




















Detta är min brudkista som fick en överdrag av spets. Jag slapp måla det för denna gång.







































Den här ramen plockade jag fram igår och när jag tog bort baksidan så fann jag gamla kort. Detta är på min mamma i unga dagar. Jag hittade även andra kort som ni får se nästa gång. Men jag blev överlycklig :) Så knåpade jag ihop bakgrunden igår.




















Nu i helgen bär det av mot Örebro igen och så kommer pappa och ska sätta upp hyllor. Då när det är klart får ni helhetsbilder på resten av vardagsrummet.

Ha det gott!

11 kommentarer:

Anki sa...

Vilken fin hörna...jättefin tavla du gjort av fotot på din mamma! Vackert med gamla kort!
Jaså, du ska shoppa i Örebro!? Kul!!
Vädret är ju lite osäkert från dag till dag!
Vem f'n har tagit sommaren??
Nej, jag ska väl passa på att sitta i solen en stund...kan ju kolla ifall det flyter förbi nåt!

Ha en fin helg! Kramen!

Anki sa...

Jadu, jag hörde brandbilarna & såg röken, det liksom puffade...men vet inte var det var!
Har det brunnit i Kga idag oxå!? Nu händer det allt en hel del...
Å Panduro vill jag oxå åka till...vad ska du köpa o pyssla med??
Ska bli kul att se! För du tänker väl visa?

Kramelikram!

Anna-Lena sa...

Vad fint du har gjort! Fiffigt att drapera tyg över kistan. Ramen med fotografiet på din mamma blev jättefin. Bra tips att dekorera bakom så där med lite spets. Det blev väldigt romantiskt och vackert.

Hoppas att du får en mysig helg!

Kramar Anna-Lena

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ja, Ernst var bra, han är verkligen en härlig man! Vad är det för hyllor du ska sätta upp? Kul att få göra fint och inreda. Har din pojkvän några invändningar, eller sätter du honom i arbete? hihi. Kram Madeleine

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Så himla fint du gjort det!! ja det är lite tomt på bloggfronten!!!
Ska med ta lite "bloggsemester" snart!!!

~~TREVLIG HELG~~
Kramsiar ♥ Millan

MiaMaria sa...

Hej Annika!
vackert du fixat...ja nu är det inte mycket tid över för att blogga..men men kommer snart åter..

Kvistarna til kransen är Eucalyptus.......

HA en skön sommar!
MiaMaria

Anki sa...

Hej igen!
Vd kul det ska bli att se vad du ska göra!
Såg korset i förra inlägget, har du köpt det i Kga? Skitsnyggt...ett sånt jag letat efter...men troligtvis inte på hemmaplan då, hihi...

Hörde du vad som hänt här...tokdåren som tände på hos x-et?? Jä'la idiot!!

Goa kramen!

Huset vid ån sa...

Tack för titten...Ha en riktigt bra o mysig söndag! Kram Therese

Anki sa...

Hallojsan!
Ah, får nog ta mig en tur in till 'storstan' till veckan...nu när jag har bil o allt, hihi...
Ja, du vet den idioten bröt sig in o tände på...& hotade brandmännen med yxa när dom kom, hmm...då är den nog inte riktigt friskt!! & grannar som festar hela tiden är sååå jäv''a irriterande...så röj ifrån bara!

Gottis & goa kramen!

Vita små hjärtan sa...

Så mysigt du har fixat till det!
Kram Agnetha

Madeleine Berglund sa...

Vad vacker din mamma är på den där bilden. Vad fint av dig att ha den inramad.

Jag var på Panduro idag och köpte lera. Men några bokstäver hade dom inte, de finns inte i katalogen heller. Köpte du dina stämpelbokstäver på Panduro??
Jag köpte ekologiskt garn också, vad ska jag ge mig in i nu då? Haha. Kram Madeleine