onsdag 29 juli 2009

Otäckt

Här sitter jag med världens huvudvärk som går ner i käkar och ansikte :( Men det har sina orsaker.
Har idag varit hos min pappa och min hund. So far so good. Väl hemma igen så ringer min bror att min hund ligger och skakar på golvet och att min pappa är förtvivlad. Jag tar bilen och kör som bara den tillbaka.
Väl hos pappa så hittar jag dem i källaren, men min hund var som vanligt då, men genomdränkt av sitt eget saliv. Golvet var fullt av saliv. Han har legat och krampat. Jag ringer veterinär och dem tror att han fått epilepsi anfall. Dem rådde att vi ska vänta ifall han får ett till innan dem undersöker honom. Men han är ju 9,5 år och jag oroar mig att något annat ska ha utlöst det. Så pappa ska ringa imorgon igen.
Usch, jag var liksom beredd att bära in hunden i bagaget och köra.
Men nu till något trevligare :) Detta sydde jag idag.




















En påse till soppåsar. Kortet är taget med den nya kameran som jag testar nu.

Kramis

9 kommentarer:

StinasLoppis m.m sa...

Stackare som har sån huvudvärk hoppas det gått över . Va jobbigt med hunden hoppas det inte återkommer . SÅ söt påse du sytt dej såna är jätte praktiska att ha .Kramisar /STINA

Fias Drömmar sa...

Hej.
Hoppas huvudvärken går över snart.Vad obehagligt med din hund,hoppas verkligen inte att det är något allvarligt så han/hon blir frisksnart igen.
Jättesöt påse du sytt =)
Många kramar Fia

Ida sa...

Hejsan Annika!
Så otäckt med hunden, man blir ju så orolig när ngt sådant händer. Man inser ju verkligen hur mkt djuren betyder för en när de blir sjuka.

Vad fint du fått det i nya lägenheten. Det känns verkligen ombonat och jag blir avundsjuk när jag ser dina blommor. Mina har knappt ens några blomknoppar. Tacka vet jag kryddväxter, de klarar i allafall lite torka=)

Ha det så gott.
kram Ida

Madeleine Berglund sa...

Hej!
Här har du en till som hade huvudvärk igår och den vägrade släppa trots att jag la mig på spikmattan.

Oj, vad läskigt med din lilla hund. Jag kan riktigt känna den där obehagliga känslan i magen, usch och fy. Hoppas det är bra med honom idag.

Din påse är jätte fin, jag tycker jätte mycket om tyget. Helt i min stil! Det är roligt att sy fast min maskin gör så fula sömmar, det känns som om att den jävlas med mig. ;)

Ikväll efter träningen kryper jag nog upp i soffan och stickar. Jag måste ligga i nu om jag ska bli klar till vintern (jag är långsam).
Kram Madeleine

Anki sa...

Hej stumpan!
Jag förstår din oro över hunden, det är baksidan med att ha djur...dom blir ju sjuka, hmm...Man blir ju alldeles uppjagad o vet verken ut eller in! Hoppas det löser sig & ni får veta orsaken!

Å du, jag kan oxå fina ord jag inte visste om, hihi...Du ska höra mina ramsor ibland!! & symaskiner har ju ett eget liv kan man tro, iaf min 'fniss'...ofta är den inte ens på samma planet som jag!!
Men det var en finfin påse du sytt!

Sköt om dig & krama om vovven!

Lönnen 13 sa...

Usch då, vad hemskt om din hund, hoppas att den mår bättre.
Smart med påsen för påsar.
Kram Anneli

Maria - Villa Krutbruket sa...

Nej vad otäckt, tänk vad rädd man blir när nåt händer med våra små liv.. Hoppa verkligen att det inte är nåt farligt och han kryar på sig..
Hoppas på de bästa!! Hörs när jag kommit hem igen.. KRAMAR!!

Madeleine Berglund sa...

Go Ernst! Go Ernst!! Hur mår hunden? Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Stackarn.. Lite hundgodis kanske piggar upp?! Nåväl, ikväll njuter vi av våra stora favorit. Kram Madeleine