måndag 6 juli 2009

Bordets del

Ny vecka igen och idag regnar det och är svalt och skönt. Måste säga att det är skönt för man behöver en paus från värmen :)
Igår var jag på loppis här i Karlskoga och på en i Kristinehamn och den i Kristinehamn var toppen :) Hittade lite små fynd.















Nu är jag äntligen nöjd med köksfönstret. Ser ni plåtburken till vänster. Den hittade jag.




















Nu får ni se resten av köket. Tänk er vita väggar som jag kommer få till hösten. Hade tänkt att inte visa bilder än men man måste ju ha före bilder. Så ska det upp en tallrikshylla här.
Duken är ett billigt lakan från Ikea och ovanpå en kökshandduk :)




















Jag älskar blått och vitt i kök. Så det kommer det att få vara utom kring jul. Vet ni vad, jag planerar redan höstens pyssel :)




















Så här ser det ut på pallen nu.

Köket börjar bli hemmets hjärta.

Vad ska ni göra en måndag då? jag ska jobba några timmar, sen bär det av igen till Örebro :)

12 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jasså Örebro igen! Skoj, ska ni shoppa?

Lagerbutiken ligger innan Ericsson.. En rosa industrilokal på vänster sida.. Inte så svårt att missa..Ligger längs stora vägen..

Fint ni har det i nya lgh.. Antar att ni trivs som fisken i vattnet :)

Händer annars i veckan?

KRAM

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fint ni börjar få det. Och vilken söt liten ljusstake på pallen.

Själv blir det jobb hela dagen, sen får vi väl se vad det blir för något i kväll. Något ska jag allt hitta på...

Ha det fint!

Anki sa...

Vad fint i fönstret...det blir toppen i köket! Så du har varit på loppis...Krhmn brukar vara rätt bra!
Nu var det längesen jag var iväg!
Ha det så kul i Örebro...du kommer säkert hem med nåt fint 'ler'

Ha en bra vecka! Kramiz

Pst, jag har utlottning hos mig!

Huset vid ån sa...

Så fint du har det...Idag ska jag föröka ta hand om min stora stryktvätt...Inte så roligt men behövligt! Ha en bra dag! Kram Therese

Designe sa...

Hej! Va fint du har! Kul att du kikade in hos mig så jag hittade hit! Kram :)

Vita små hjärtan sa...

Fint du har fått till det!
Kram Agnetha

Mia sa...

Hej vännen,

Nåt proffs vet jag inte om jag är direkt men jag kan tala om mina egna erfarenheter med lavendel. Då jag hade balkong försökte jag varje år att få lavendel att övervintra men det ville sig inte.

Sedan dess har jag fått för mig att lavendel är en känslig och svår växt att få att överleva. Ända tills vi köpte huset förra året. Här har varenda planta överlevt vintern utan någon som helst täckning.

Det finns i vilket fall en sak de inte gillar... det är väta.

Förmodligen har mina stått och haft det för blött om fötterna under vintern och därmed strukit med. Se till att ha riktigt bra dränering, lite sandblandat så ska det säkert funka utmärkt. Vet du vilken växtzon du bor i? Ställer du bara krukan nära husväggen och ser till att ha en kruka som klarar vintern så tror jag inte du behöver täcka mer. Juteväv är ju annars både billigt och snyggt att bädda in krukorna i.

Än är det tack o lov långt kvar till vintern men jag hoppas det går bra för din lavendel. :)

Kram Mia

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Go kväll & Tack för din rara hälsning!
Så fint i fönstret..gillar ditt "&"


Ha en finfin vecka !!!
~~♥Massor av kramisar Millan ♥~~

Maria - Villa Krutbruket sa...

Morn!

Trist att du inte hitta så mkt, men är man trött och hängig så är det ju risk att man inte har sån shoppingtur..

Japp, det är från Vita rummet. Ringde och prata med dom igår, vi ska åka dit en dag på semestern och kika på deras urval av skåp. De har såå många fina att välja på..

Ska du göra idag då?
KRAM!

Fias Drömmar sa...

Hej hej!!!
Vad fint det är!!! Ser verkligen jättemysigt ut.
Gillar verkligen zink ljusstaken =)
Nu ser jag taklampan, snyggt =)
Kram Fia

Maria - Villa Krutbruket sa...

Javisst, får man höstkäsnlor. Igår kväll när vi åt hade vi tända ljus..Höst :)

Idagjobbar jag till kl 16 sen tror jag att jag inte ska göra något speciellt, ta en promenad med Nenya,Elvis och Shante.. Är trött idag, känner bara för att sova *gäsp* :)

Kram

Ett ögonblick sa...

Så fiint!!! jag förstår att du går omkring och trivs:) jag tycker färgen på väggen i köket är jättefin som den är nu, tycker det är fint med lite kontraster.
Jag vill också gå på loppisar, men det är så glest här, hittar inga på flera mils radie. Kanske inte har hittat den rätta "loppisblicken" än;)
kram//lisamaja