tisdag 21 oktober 2008

Paket och Lykta

Igår kom mitt paket från Fridas gård... Det var så fint som jag trodde.
















Kommer förmodlingen att shoppa mer där nästa vecka. För jag har bestämt att ha en riktigt liten julgran i hallen på byrån iår. Har nämligen budat hem en grej på Tradera som skulle passa granen perfekt så jag måste ju då ha lite juldekoration.

På lördag bär det av till Örebro och Mariebergs köpcentrum. För alla som inte vet så är det på väg att bli Sveriges största. Dem har allt, från Ikea till Panduro till kläder. Så gissa vem som ska shoppa på panduro och Ikea :)

Idag tänkte jag visa med lite bilder på min favorit lykta.







































Förresten är det någon som har ett bra tips på någon bra affär i Borås eller runtomkring?Vi ska snart dit och vill gärna upptäcka en mysig affär då :)

Hoppas alla får en trevlig Tisdag...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vacker lykta!! Jag älskar lyktor och skulle kunna ha hur många som helst:-)

Visst finns det vackra saker att "nätshoppa" jag satt här på fm och kikade runt och blev alldeles salig över allt vackert... som jag nu förstås vill ha:-)

Hoppas ni får en trevlig shoppingtur till Marieberg, där finns mängder av butiker och två fina inredningsshoppar också att gå lös i.... Det är bra att allt är samlat under samma tak förutom Ikea då som ligger ett stenkast bort. Åker ofta dit och kikar och alltid kommer man hem med något från shoppingeldoradot Marieberg;-)

Kram

Anonym sa...

Underbara saker, runda brickan är så fin!
jag älskar också att nätshoppa, så bekvämt och kul och sitta här hemma och bara klicka i det jag vill ha.

Härlig lykta, jag tycker det är så mysigt med lyktor.

Ha det bra.
kram!

Miss Agda sa...

Vilken supermysig lykta! Jättefin verkligen!

Skomakartummen sa...

Mmmm... min madonna är faktiskt från fridas... Vilken härlig lykta... Borås, såg någon på bloggen som hade tips om borås.. men minnet sviker en... Men de har väl massa postorder som H&M där man kan shoppa. kram sari

Anonym sa...

Tack så mycket :)

Nja känns inget vidare just nu efter att ha dragit ut tanden, det värker en hel del men det ska väl ge med sig.
Hur mår du nu annars efter operationen?

Ha det bra.
kram!

Sara sa...

Hejsan

Vad roligt att du hittade mig för då hittade jag dig. Fin lykta och jag kan hålla med om att Fridas gård har så mycket fint.
Kram Sara

Madeleine Berglund sa...

Hej! Vilka fina inköp du gjort.. Alltid lika kul att investera i inredning, haha.. Vad kul att åka till Ikea och Panduro. Jag var på Ikea tidigare i veckan, oj vad jag fyndade. Dessvärre kan jag inte tipsa om någon butik. Om du vill inredningsshoppa i sthlm har jag massor av tips. Ha de bra! Kram Madeleine

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hej!!!

åååå jag sänder en hel massa kramar till dig.Håller hela mig hårt för att det inte ska vara nått.Var själv inne i våras för knöl i bröstet...men det var "bara" en vanlig fett knöl...denna gång ska man väl tillägga......

Kramizz på dig!

fin blogg du har.Underbar lykta!

Nilla

Sara sa...

Hejsan

Jag blir bara glad om du länkar, jag länkar tillbaka :-)
Kram Sara

Lallis - liv och leverne sa...

Vilka FINA saker. Och din blogg är ju bara urmysg tycker jag.)
Kram Lallis

Anonym sa...

Självklart får du länka till mig, jag lägger in en länk till din blogg också:-)

Nej jag har ännu inte bestämt mig för vilken ljusstake som är finast... hu vad svårt, den med fyra ljus är mer traditionell men den med två är lite kul och annorlunda på något vis... Svårt dilemma men eftersom de verkar vara slutsålda för tillfället så har jag ju tid att fundera lite till;-) Vackra är de hur som helst båda två!!

Idag har jag shoppat lite inför advent och jul, vackra monogram i rött på vit linnebotten och ett mörkrött vackert band till smått och gott.... Såg lite annat också bla en Madonna, en zinkkrona med kors samt en liten gjutjärnspokal som frestade så det blir nog ett besök till är jag rädd;-) Måste bara fundera lite på var de sakerna ska placeras, fast det finns alltid någon plats att klämma in dem på tror jag:-)

Kram och en trevlig helg