söndag 16 november 2008

Uppdatering

Idag kommer det lite bilder på renoveringen. Har satt upp ena hyllan i hallen kunde inte hålla mig :) Det är lister som ska upp med men det gör vi veckan. Sen är det dags för köket så allt ska vara klart innan 1:a advent.



















Golvet blir mörkt som ni ser men det är ju ljusa väggar och vita lister.





















Hyllan som ni ser.... Under den ska det vara en spegel och min vita byrå.


































Här i är det några strutar jag gjorde idag och ljus med dekoration som jag också gjorde idag.

















I den ena struten har jag härlig lavendel som doftar så gott. Vet inte om jag ska ha kvar denna på hyllan sen eller om den får flytta. Det får tiden utvisa.
Planerar julen för fullt. Jag är ledig fredagen innan 1 advent och då blir det julpynta för hela slanten.
Idag ska jag börja baka. Det blir saffransmuffins.

Ha en fortsatt trevlig söndag.

9 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jaa visst är han fin, är något vackert med vita tomtar.
Blev muffinsarna goda? :)
Kram Maria

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så fina konsoller/upphäng hyllan har! Och en så massa fint i lådan.

Ha det bra!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jasså på Guldfynd, den har jag ej sett. Måste jag kolla ur den ser ut. Ha en trevlig kväll, hörs kram maria

Madeleine Berglund sa...

Hej!! Ååå så mycket fint, vad kul att se. Golvet blir jättefint, liksom din fina hylla med massa godsaker. =) Själv målar jag både, pall, stolar och hjärtan..ojoj, mycket nu innan advent då allt helst ska vara perfekt. Men kul är det, tjoohoo! Kram Madeleine =)

Madeleine Berglund sa...

Jaaa, åå vilket härligt nummer. Hussuget är enormt just nu. Vad har du för planer i köket tro? Måla om? Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Hej! Det är minst sagt spännande att följa dina renoveringar. Vit jul blir det absolut, det råder ingen som helst tvekan om den saken. I år ska jag ta till vara granris, mossa och julblommor för att få den rätta myskänslan. Dofterna är viktiga, saffran, nejlikor, pepparkakor, gran och hyacinter. Jag har en spark hemma hos min mamma, tänk att dekorera den utanför en husentre.. Fiiint. Men jag får nog ta mina vita skridskor och hänga i hallen så där lagom lantligt i brist på plats för en spark. =) Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Hur blir din jul? Vit? Röd? Silver? Guld?

Anonym sa...

Tack så jättemycket för dina stöttande ord, de har betytt mycket ska du veta :)

Lycka till i utlottningen :)

Kram till dig min vän.

Galleri MochB sa...

Hej! vad roligt att du tittade in hos mej...:O) Nu skall jag titta vidare på din sida. Mysigt pyssel du gjort och fina saker på hyllan. Kram Mia