tisdag 18 november 2008

Stilleben

Uscha, idag är det verkligen regn och rusk. Inge kul att gå med vovven idag :( Mörkt är det... Jaja man kan inte få allt, tydligen.
Men lite annat kan man få. Jag har ju sett att många redan har börjat att köpa hem hyacinter. Jag hade bestämt att nej, ingen hyacint för mig förrän 1:advent. Meeen så gick jag upp till min favoritaffär och kunde inte hålla mig, så en blev det.








































Egen komponerad glasklocka av hönsnät :)
Ljuspaketen gjorde jag igår kväll.




















Så köpte jag idag en ljusslinga till spegeln i hallen.
Nu fattas bara byrån under och snart så, imorgon ska vi köpa lister.

Så till något helt annat, jag sydde i förra veckan julklappar. Ja iaf sydde på spets till min systers handdukar.
















Blev 2 st till mig med :)

Nu ska jag snart ut och gå igen med Rocky, sen blir det till att sitta och mysa med tända ljus. Kanske se en film.

Ha en trevlig tisdag!

9 kommentarer:

maiju sa...

Vilken härlig glasklocka av hönsnät! Hyacinter är nog super vackra - nästan finare sådär än blommande!

Tack för kommentaren hos mig - så roligt att du är med i tävlingen! =)

Madeleine Berglund sa...

Hej! Åå så mycket fint du gjort. Du gjorde helt rätt i att köpa en hyacint. =) Nu har min börjat slå ut och en helt gudomlig doft har lagt sig i köket. Härligt. Ja, idag är regn och rusk på hög nivå, jag blev blöt trots paraply.. Vad fint det blev med ljusslingan. Jag vill också ha en i vår hall med vi har ingen väggkontakt på nedervåningen i vår hall. Buu! men det kanske går att ordna. Ska fråga min käresta för han är rätt så händig måste jag erkänna. Nu väntar tidig middag för mig. Lycka till med lister och allt annat småplock! Kram Madeleine

Sara sa...

Hejsan
Jag var och skulle köpa hyacinter i går, men de hade inte fått in några ännu!!!! Vad mycket fint du pysslat.
Kram Sara

Skomakartummen sa...

Vilken läcker hönsnäts klocka. Mmm.. ljusslingor är sååå vackert. Vad du var händig, sy kanter. Näää... vädret var inte roligt... jag skippade promenaden tog bilen med glädje till massagen i dag. Det är ett skönt lyx en gång i månaden. Kram sari

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej! Ja visst är det, det är nog bland det godaste som finns. Längtar tills man har ett större kök än det jag har nu som man kan baka själv. Det lilla vi har i lgh är ju inte mkt att hålla på i. Hur är det i dag då? hoppas bra... kram maria

idémakeriet sa...

Godmorron Annika,
Tack för kommentaren.
Oj så flitig du redan har varit med dina pysselsaker som du beställde av mig. Struten och hönsnätklockan har blivit jätte fint.
Ja det triller in många mer saker i webbutiken, det fattas ju ständigt tid och har man tid då är det mörkt.
Ha en trevlig dag.
Kram Gerda

Maria - Villa Krutbruket sa...

Va träligt men det är ju verkligen förkylnings tider nu, håller tummarna att jag kanske slipper det i år. Får se.. Om exakt 1 vecka kommer själva huset, så det känns jätte bra.dom ska göra grunden inom kort också.Längtar tills det börjar bli något att ta kort på hit till bloggen just nu är det ju bara en sand tomt..lite trist men det sker saker nästa vecka :) Gud va fin hyacinten blev, häftigt att göra en klocka av hönsnät. Jätte fint..

Annas skattkammare sa...

Hej! Så fint du pysslar! Önskar jag hade din energi!
Kram /Anna

Madeleine Berglund sa...

Hej hej! När jag virade ut min ljusslinga visade sig den vara flera meter lång, perfekt att dra upp för hela trappan. Så nu måste bara sladden spikas fast, men det orkar inte jag. Det får min älskade göra, hihi, det gäller att fördela arbetsuppgifterna rättvist. =) Ikväll är det Leila, jippi... Imorgon kommer nytagna bilder på mig på bloggen, kika in då. =) Ha en mysig kväll, själv ska jag svettas på gymmet. Kram Madeleine