söndag 23 november 2008

Oj oj, tålamodet tryter

Hujeda mig säger jag bara. Att lägga golv är inte alltid så kul och inte speciellt lugnande när man har dåligt tålamod som jag har.
Phuu vi gav upp för idag men har satt ett mål att torsdag ska allt vara klart. Det ska vi klara med. Ser att många julpyntar redan. Hm, jag kan liksom inte göra det än för dels bor vi i en röra och dels för att jag tycker det är lite tidigt att pynta. Jag sparar det till min lediga dag.
Guuud vad jag hatar att bo i en röra. Eftersom jag är pedant och måste har ordning omkring mig mår man faktiskt psykiskt dåligt hihi. Jaja jag vet ju att allt snart är klart och att det blir snyggt.
Tills dess kanske lite lavendel kan lugna mig. Gjorde ju en lavendelpåse tidigare i veckan :)




















Idag har jag ju faktiskt med varit till Plantagen och handlar 3st Amaryllis, 2 st vita och en röd.

Hoppas alla får en trevlig måndag jag ska baka då :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår dig precis...jag är också väldigt pedant, alltför pedant tyvärr, och avskyr när det är rörigt och smutsigt.
Håll ut, snart är det klart och då står ni där på ett sprillans nutt, fräscht golv :)

Låter som om du får en mysig måndag :)
Min blir inte lika mysig...ska till tandis och dra ut tanden...ryser...

kram!

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Usch ja. Det suger att ha det rörigt omkring sig. Men ha tålamod! Det lär ju bli fantastiskt bra när det är klart!

Kul att du hittat in på min nya blogg. Den är ju helt ny :)

Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon,
Vilken fin lavendel påse du gjort, förstår att du behövde något annat att tänka på renoveringen. Pust det är segt att rusta. Vi var igår och hälsa på i ett hus som håller på och byggas och då fick jag nästan panik när jag tänkte på att så där ska vi ha det också snart. Usch för byggdamm säger jag bara. Jasså de påstår att det inte finns, hm mkt möjligt för vi hade saffran kvar från förra året, spännande och se om du får tag i det på annat ställe :) Lycka till med baket. Kram kram Maria

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

En sån fin lavendelpåse! Har en massa torkad lavendel hemma, men har inte kommit mig för att göra något med det ännu. Väntar på inspiration...och här fann jag ju lite!

Lycka till med golvläggandet!