måndag 10 november 2008

Helgen som varit

Då var helgen över igen... Visst går det fort?! Jag har spenderat min helg i Borås och i Ullared. Fyyy vad människor det var där i lördags. Vi fick stå 2 timmar i kö. Man är ju så dum att man gör det också. Men väl inne hittade jag massor av både behövliga saker och andra fina saker. Men mest julsaker. Dem kommer jag visa kring advent.
Så var vi inne på Hjärterum i Borås. Guuud vilken mysig affär med massor av saker.

Igår kväll slog jag in några julklappar :) Tänkte att det är lika bra att börja för jag vet att julruschen på affären kommer igång snart och då kommer jag inte ha så mycket tid.



















Pappret fanns på Ullared och det ska på fina etiketter sen.








































Lyktan är från Hjärterum och ska få sin speciella plats vid 1:a adevnt.

















De andra sakerna är från Blomsterlandet.

Ska iväg och jobba snart. Men har självklart dragit på mig en förkylning, ont i halsen så jag hoppas inte det blir mer.
Vad sker för er i veckan? Imorgon är jag ledig då ska jag göra de flesta stommarna av hönsnät som jag ska ha till jul.

9 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej! Åå vilket fint julpapper, väldigt romantiskt och gammeldags. Väldigt snygg lykta också. Gud, vad kul det är att handla inredning. Tjooohoo!!! Hur går det med renoveringen? Ha de bra! Kram Madeleine

Anonym sa...

Fina saker du har köpt :)
Jag kan tänka mig att det är mycket folk vid Ullared, min mamma och syster brukar åka dit en gång per år och det är alltid mycket folk.

kram!

Skomakartummen sa...

Fina saker du köpt. Det var länge sen jag var i Ullared..4år sedan Oj! Tiden går fort.. kram sari

Madeleine Berglund sa...

Hej! Jag kunde inte ha sagt det bättre själv. Jag spricker också om jag inte får planera, fixa och pyssla.. Det som fattas är en kökssoffa hemma hos oss, då har jag min juldröm fulländad.. Jag kan riktigt se bilden framför mig. Vad är det för ljusstake?? Jag kan inte se den framför mig.. Nu blev jag väääldigt nyfiken. Kramis Madeleine

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja det har jag faktiskt tänkt på, har varit på jakt efter nåt sånt ett tag. Men ej hittat något bra ännu. Får fortsätta min jakt :) Tack för tipset ;) Kram Maria

Anonym sa...

OH vilket vackert papper du köpt och slagit in paket med!!

Vet du att jag har funderat och funderat på de där ljusstakarna som jag visade i ett blogginlägg tidigare..... Jag ska också köpa mig en tvåarmad elektrisk från Nusnäs:-) Det beslutet kom jag fram till efter mycket funderande. Såg dem i en affär i stan och de är superfina, den ska stå på en byrå i mitt lilla sovrum och lysa så jag ser den från sängen!! Köpet ska ske inom de närmsta dagarna för annars är väl risken den att de tar slut.

Ser att jag måste göra ett besök på Blomsterlandet också..... Vackra ting du köpt därifrån!!

Kram

Madeleine Berglund sa...

Lyllo dig som har en kökssoffa som bara väntar på dig. =) Jaaa, nu vet jag precis vilken ljusstake du talar om. =)

Miss Agda sa...

Hej Hej
Det var LÄNGE sen, men du frågade om Helsingfors-restaurangtips. Mitt bästa tips är Kuu Kuu som ligger på Museigatan (museokatu) i Tölö, ca 10min gångavstånd från busstationen. (Kolla på nätet)
De har bara finska designmöbler och har inrett på ett spartanskt sätt men mkt smakfullt. Det serveras husmanskost -jag älskar köttbullarna.

Sara sa...

Hejsan
Vilket fint papper, en sådan fint inslagen julklapp skulle jag vilja ha.
Kram Sara