fredag 28 november 2008

Äntligen

Äntligen så har jag pyntat och städat, lite kvar att göra. Lite mer pynt kommer det att bli under veckorna.
Tänkte börja med några bilder idag.















Stor stjärna i fönstret som är såå fin. Ska tända den för första gången ikväll.

































Det var denna som jag fick av Madeleine i paketet hon skickade. Den passar utmärkt hos mig :)




















Röd Amaryllis fick det bli här med en vit hyacint. Som det känns nu kommer det bli lite fler röda inslag.





















Ja än är jag ju inte klar med allt, men det är kul att ha kvar en del pyssel.
Förresten vart ska ni fira jul? Vi har firat jul hos oss sen 3 år tillbaka. Nästan alla mina syskon och pappa brukar komma till oss på jul. Dem gillar det så det fick bli i år igen. Jag älskar att ha julen här. Det blev liksom jag som tog över efter mamma när hon gick bort och jag trivs med det.

Nu får ni ha en mysig fredag för det ska jag ha :)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så underbart mysigt du har gjort det hemma hos er :)
Jättefin stjärna och ett vackert blomsterarrangemang.
Vi kommer att fira julafton hos mina föräldrar tillsammans med mina syskon, ska bli mysigt :)

Kramis!

Sara sa...

Vilken vacker stjärna och så fint du har pyntat.
Kram Sara

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Mysigt! Å vad mycket din amaryllis kommit upp!

Det var likadant hemma hos mig när mamma dog. Det blev jag som storasyster som tog över. Gjorde det i några år, men nu har mina syskon respektive och egna familjer, så nu är det mer splittrat. Tyvärr...men vi har det mysigt ändå!

Kram!

Vitt och nött sa...

hej!
va glad ja blev att du lämnade en kommentar hos mej så ja hittade hit!! å så blev ja ju glad för de du skrev såklart :) va fint du verkar ha hemma!
jättefina bilder!

ska kolla runt lite mer nu :)
kram!