onsdag 12 november 2008

Pyssel och knåp

Hej hopp!
Idag har jag bara jobbat 8-12, vi hade omskyltning så då blir det sådana tider.
Men när jag kom hem väntade ett paket på dörren :) Jag beställde varor från Gerds webbutik
Idemakeriets. Jättebra webbbutik och billigt och trevlig kontakt.
Så jag kommer definitivt handla mer där inom en snar framtid.




















Lavendel och pärltråd och annat som kommer få sin plats inom en snar framtid.
Så fick jag en söt ros med ett tackkort på :)
















Så har jag pysslat lite idag. Hade velat mer men jag orkar inte eftersom en förkylning har slagit till så jag ska krypa ner i soffan och vila en stund.

































Denna strut kommer att få hänga på hyllan i hallen sen eller vid dörröppningen med granris i men jag har inte bestämt mig än. Kanske blir en annan större strut då.
Ge mig första advent nu. Såg på mitt schema att jag jobbar hela den helgen men har några stunder på eftermiddagen som jag pyssla på.

Ha det gott alla!

4 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ja, jag älskar att baka. Allt mitt bak blir presenter den här gången dock. Det är bjudningar hit och dit de senaste dagarna. Två födelsedagar och två höstfester. Då vill man ha med sig något personligt. Gud vilka fina grejer du köpt. Hoppas du blir bättre med förkylningen. Jag tänkte fråga dig som har hund för jag är själv sugen på att skaffa. Hur löser ni det när ni jobbar om dagarna? Denna ständiga problematik med tid.. Nåväl, krya på dig och pyssla dig fram till advent! Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Hej! Ja, då förstår jag, vad praktiskt. Jag vill ha en goldenretriver. Jag är ute en timme och går varje morgon alla dagar i veckan så då skulle promenaderna bli roligare. Jag tycker det verkar jätte spännande att uppfostra en hund, golden verkar så bra att jobba med.

idémakeriet sa...

Hej Annika, Vad roligt med en sånt fint respons. Du är välkommen tillbaka när du behöver andra saker. Det kommer att lastas mycket nytt in nu till julen.
Vad fint din strut blev. Det blir säkert väldigt mysigt i hallen.
Krya på dig med förkylningen hoppas det lägger ner sig snart.
Kram på dig.
Gerda

Madeleine Berglund sa...

Hej! Jaaa, helt rätt, en liten gran ska jag sätta i hinken. =)Hundplanerna står väldigt stilla, men dom finns där i huvudet ändå. En dag så.. När får man kika in i hallprojektet? Jag är mycket nyfiken... Kram Madeleine