onsdag 5 november 2008

Kreativ

Idag är nog den dagen jag varit mest kreativ på länge. Jag började med att förnya min dörrkrans då gjorde jag mitt första snygga mosshjärta. Jag märkte att jag fick in snitsen på det, så fanns det ingen hejd sen. Jag har gjort ett antal till mig själv och till andra i olika storlekar.



















Vad tycker ni om dörrkransen? jag är nöjd men funderar på om mosshjärtat verkligen fungerar ihop med kransen? Men till jul blir det en annan skepnad med bara mosshjärtan :) Hyacinter till, men det får ni se då.





















Gjorde om lite på ena kökshyllan. Gjorde även där ett mosshjärta till korgen.





















Syns inte så bra men ligger småflaskor i och ett kors med en Madonna på.
Blev riktigt nöjd faktiskt.

Så håller jag på och knopar ihop ett paket till en vän från inventeringen. Tänker inte säga vad det är ifall hon läser :)
Så åter till det nu...

Jag lär få plocka mer mossa ju...

10 kommentarer:

Madeleine Berglund sa...

Hej! Å vad mycket fint du gör. Inspirationen är på topp ser jag. Hur går det med renoveringen? Jag vill också renovera, vet inte riktigt vad jag ska ta mig an bara.. Jag har mailat min adress till dig, gud så spännande. =) Kram Madeleine

Sara sa...

Hejsan
Kransen är ju så fin och mosshjärtana också, vad duktig du är.
Kram Sara

Nettan sa...

Vilka superfina hjärtan du gjort!
Tack för din gulliga kommentar hos mig! Leran finns att köpa på panduro ja!!
Kram Nettan

Gårdsromantik sa...

Ser så fint ut med all mossdekoration!

Hjärtat som hängde var så charmigt!

Kram Maud

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja visst är dom härliga, är så otroligt mjuka och gosiga. Gud vilka fina kransar och moss hjärtan du har. Vill också ha såna men känns som det är ingen ide´nu i lgh får vänta tills huset är klart. Allt bra med dig idag? Kram Maria

Gårdsromantik sa...

Hej igen!

Vad roligt att du gillar stjärnan och slinga.

Båda kostar 59:-/st.
Jag tror att frakten hamnar på ca 40:-.

Maila gärna på hjortgarden@gmail.com om du är intresserad.

Kram Maud

Madeleine Berglund sa...

Hej! Tack tack tack för det fina mosshjärtat, jag blev sååå glad. Du är hur duktig som helst. =) Jag har lagt upp bilder på bloggen.. Ja, sån där kuddmossa är hur fint som helst, jag vet precis vilken du menar. Jag köpte sådan mossa förra året. Ååå Ullared dit har jag alltid velat åka. Blir man helt girig när man går där? Jag skulle säkert bli det.. Hihi.. Hade de några "bra å ha" grejer? Trevlig helg! Kram Madeleine

Anonym sa...

Vad roligt och få åka till Ullared, jag har aldrig varit där.

Hjärtljusstakarna kommer från hemtex, inköpta nu i veckan :)

Så mycket fint du har gjort, så duktig du är :)

kram!

idémakeriet sa...

Jag var nyfiken så jag har varit här inne hos dig.
Fina mossshjärtan du gjorde, härligt att vara kreativt eller hur? Gud att ni redan har haft snö.
Det får vänta ett tag om jag får säga så.
Ha det gott.
Kram Gerda

Maria - Villa Krutbruket sa...

Vilka fina moss grejer!!! :)