måndag 24 november 2008

Award och lussebullar

Ska bara tacka så mycket för den fina Awarden :) Jag blir så glad.... Jag fick den av Borta bra men hemma bäst.












Jag vill skicka den rakt tillbaka, självklart men också till

Mitt hem och jag

Villa Krutbruket

Fyra rum och kök

My little home

Eikkala

Idag har jag även bakat årets första lussebullar från Pappas recept. Han blandar närmligen 2 olika recept som blir supergott.















Sådär nu ska jag laga mat tills sambon kommer hem, och vet ni vad. Det snöar massor, hela dagen lång och det är så fint. Hoppas, hoppas det får ligga kvar.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Varsågod :)

Sätter du på lite te så kommer jag på fika så jag får smaka av de där mumsiga lussebullarna ;)

kram!

Madeleine Berglund sa...

Hej! Taaack för awarden, jag blir sååå glad=) Åå men gud såå gott det ser ut med lussebullar. Det är så otroligt gott. Jag tror jag ska baka det på fredag. Ska även baka baugetter, morotskaka och smörkola. Jag tänkte ha någon form av adventsfika i helgen, mums. Ett paket kommer lastat!!! Nu ligger allt i postens händer..hihi.. Kram Madeleine

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

På vilket sätt är bullarna speciella? De ser supergoda ut! Själv brukar jag blanda i saffran i mina vanliga kardemummabullar. Smaskens vill jag lova!

Kram Anna

Maria - Villa Krutbruket sa...

Nä men har jag fått ett award av dig. Men va glad jag blir!!!!! Tack så jätte mycket... Gud va roligt :))) Blidde det goda bullar? Ja saffran är inge billigt men man måste ju ha det varje år ju. Javisst är badkaret super fint.. Blir nog bra bara vi kommer på hur vi vill ha det resten av badrummet :) händer idag då? något roligt?ha en mysig morgon.. kram maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Slutar lunch idag, ska hem och packa lite och hämta hunden sen ut till tomten. Vi har bygg möte med alla hantverkare ute på tomten idag kl 15. Sen ska vi sova ute hos mina föräldrar i natt så slipper vi gå upp för tidigt imorgon när huset kommer.Kan vi sova lite längre :) Blir mysigt att sova hos mor & far. Det var ett tag sen man gjorde det.. Gud va skönt du har som börjar lite senare på dagarna. själv så får man gå upp mitt i natten typ :( kram

Galleri MochB sa...

Vad roligt att du hälsade på hos mej! Lussebullar brukar vi också baka, men de blir bara torra och tråkiga...:O) Vad fint du pyntat i ditt växthus! Kram Mia

Millygarden sa...

Grattis till Awarden!

Tack för snäll kommnetar i min blogg! ser att ni renoverar lycka till! Det är ju så himmla kul när det är klart och man får börja boa in sig!


Ha en bra vecka!
Kram Marina

Anonym sa...

Tack rara du för awarden:-) Blev både överraskad och jätteglad för den!!

Mums vad goda dina bullar ser ut!! Visst är det kul med lite "egna recept" på julens kaffebröd. Smakar liksom extra bra när det är "släktrecept" tycker jag. Jag har också ett eget, min fd svärmors gamla recept på pepparkakor. Finns inga godare enligt mig:-) Dessutom känns det extra bra inombords att baka dem eftersom hon sedan många år är avliden. Tänker en extra tanke på henne varje gång jag bakar pepparkakorna och hur rar hon var!!

Ha nu en riktigt mysig 1:a adventshelg, bara några dagar kvar nu tills vi kan tända stakar och stjärnor i fönstren och det känns underbart!!

Kram