söndag 30 november 2008

Köket

Första advent idag då... Som vi alla har längtat. Är det någon som har snö? Någon som ska på julskyltningen? Jag ska jobba idag så inget shoppande för min del. Men jag är klar med alla klappar. Idag tänkte jag bjuda på lite bilder från mitt kök och lite annat.




















En kvällsbild.
















Här i köket blir det rött och vitt. Så hängde jag upp en tråd i fönstret som jag kunde hänga upp lite smått och gott på. Ser nu att jag glömde klippa tråden på hjärtat hihi, ha överseende med det.















Nusnäs ljusstake fick det bli med. Tycker den är mysig där. Självklart 2 st vita Amaryllis i fönstret.















Så en kvällsbild på min stora stjärna och lilla. Utebelysningen lyser så fint.

Nästan gång kommer jag att bjuda på detaljbilder. Men nästa inlägg blir nog inte förrän onsdag för nu ska här jobbas tills dess.

Hoppas ni får en bra söndag.

9 kommentarer:

Mia sa...

Vilka söta julgardiner, fint med mosshjärta och ljusstaken till.

Ha en trevlig 1:a advent!

Kram Mia

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så härligt mysigt det ser ut! Älskar den här tiden, förjul. Det är bara så härligt med allt ljus överallt - både levande och elektriskt.

Ha det fint!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej, va fint du har pyntat! Ingen snö här i Örebro, 1:a advent var grå, skitig med duggregn =( Hade kunnat vara bättre väder faktiskt! Men sambon, jag och hunden tog en promenad upp på stan och kolla lite skyltningen. Så du fick jobba stackare, har ni julskyltning i affären nu eller?=) Kram maria

Madeleine Berglund sa...

Hej! Åå vilka mysiga bilder du bjuder på. Den vita ljusstaken du köpte nyligen är verkligen jättefin. Självklart ska du få receptet på kakan. Jag återkommer med det. Hoppas du kan njuta av julstämmningen nu!! Du, har du sett julkalendern? Jag missade imorse, får kolla på datorn ikväll.. Hihi.. Kram Madeleine

Madeleine Berglund sa...

Hej hopp! Jag har mailat recept på morotskaka. kram Madeleine

Sara sa...

Det är så roligt att kika runt hos alla bloggare nu, alla har så fint så även du :-)
Kram Sara

Viktdrottningen - Anna Malmborg sa...

Men vad 17 gubbar menar du? Är du klar med alla klappar!? Hur gör du kvinna ;)
Jag är ju helt såld på den där hjärtljusstaken...såg att de hade en trearmad på Åhlens. Ska kanske unna mig det...:)

Kram

Madeleine Berglund sa...

Hej! Jaa, men gud vad besviken jag blev på julkalendern. I ren protest ska jag inte följa den. Guud så tråkigt. Bäst genom tiderna tycker jag är "Sunes Jul". Nu är mortoskakan slut, mums. Läste på Leilas blogg att hon är gravid. Kram Madeleine

Nettan sa...

Hejsan!! Säger detsamma..vad mysigt du har det!!
Kram Nettan