söndag 20 december 2009

Så ståtlig

Snön faller det är minusgrader och fjärde advent. Kan det bli bättre? Vi har redan snö men det har varit väldigt kallt här, -18 igår... Burr men det gör inget. Igår var jag ledig och jag kan säga att det behövdes. Har nämligen varit sjukt trött och väldigt ont i käkar och ansikte ett tag. Får hoppas det försvunnit nu.



















Här är en bild på min Amaryllis i sovrummet. Denna vinterblomma är en av mina favoriter.




















Lite lite rosa i den... Toppenfint.

Ni får ha en helt underbar 4:e advent.... Jag ska tvätta och jobba :D Med girlangtillverkning ikväll.

P.S tack alla ni som kikar in och lämnar härliga kommentarer, det uppskattas väldigt mycket.

7 kommentarer:

Compact Garden sa...

Julmys på fjärde advent..härligt!
jodå granen är på plats sedan i fredags så det dofter ljuvligt med gran.

Ha en riktigt skön söndag Kram Anne

minvitamin sa...

Vi verkar ha ungefär samma mål just nu:Jobba och tvätta:(
Just nu vill jag bara fira jul dvs äta julmat,öppna paket och mysa.
Granen våran blev klädd igår kväll,snart ska den få agera modell och visas upp;)

Ha en fortsatt mysig fjärde advent./S

Livet på Berget sa...

Så vacker amaryllis! Ja visst är man trött nu. Helt hysteriskt trött men snart är det lite ledigt och då blir det ny energi.
Må gott!
Kram
/Sara

Vit som snö sa...

Mmmmm!!! Inget är som vita amaryllis!!!
Såå vackert!
Kram Cilla

Tro hopp och vitt sa...

Hej. Vad kul att du hittade till min blogg! Jag ser att du julpyntat och fått det mysigt hemma. Det är alltid roligt & inspirerande att hitta nya bloggar som din :)

GOD JUL från Jenny

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilken vacker amaryllis! Jag bara älskar dem och de är ett måste varje jul:)

Kram Annica

StinasLoppis m.m sa...

En GOD JUL önskar jag dej Kramisar//STINA