onsdag 9 december 2009

Hyacint i en muffinsform

Det är ju typiskt att man ska vara så trött när man är ledig. Vädret är inget vidare heller :( Jag hoppas innerligt på snö nu.














Häromdagen köpte jag fler hyacinter och det resulterade i en hyacint i en muffinsform.







































Denna lilla rara fick en plats i glasvasen.

Jag har även en undran angående tazetter som jag planterade för ca 1 månad sen. Dem har inte växt något. Är det någon av er som har ett tips? Vet att dessa kan vara svåra, eller har jag fel.

Nu blir det snart att tända ljus och bara vara idag.

7 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Hej
Ja herre gud vad jag också är trött, vad är detta. Jag brukar vara som en duracell kanin men mina batterier är då helt slut. Bara somnar hela tiden, jaja det går väl över. Så gulligt med hyacinterna, skulle behöva byta ut mina. De har blommat över.
Kram
/Sara

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt med hyacinter!

Kram Annica

Fias Drömmar sa...

Vad söt vasen är =) Gillar dem..
Allt bra?
Kram Fia

Caroline sa...

Mn åh vad bra, jag har ju en sådan glaskupa, eller en stor och en lite mindre som jag aldrig vet vad jag ska ha till. Nu ska jag leta fram fina julkulor och samla dem i den! Bara jag hade haft ett lika fint fat som du, vart har du fått i tag i det?

Hälsningar Caroline

Tess på Tilda och Mamma sa...

Så fint med hyacinterna dom passar verkligen över allt och doften det är jul.Ha en mysig helg.
Kram Theres

Maria - Villa Krutbruket sa...

Skönt för dig att vara ledig när man mår så här. Jag har ett möte mellan 9-12 sen tänkte jag bege mig hemåt och slänga mig i sängen och bara sova, sova!! Vill inte vakna förren de här monsterfasonerna (PMS) är över...

Vi hörs när vi mår bättre ;)

Kramar!

AkH sa...

Så mycket fina arrangemang du har gjort! Ha en skön helg nu med mycket lugn och ro samt en fin lucia! Hoppas du piggnar till snart!
Anna-Karin
hemochting