tisdag 6 september 2011

Jag spyr

Jag råkade se en film från organisationen PETA. Det var det värsta jag sett på länge. För er som inte vet vad PETA är så kämpar dem emot djurförsök. 
Jag kan säga att jag har grinat av att se på detta. När jag var yngre såg jag ett liknande program och slutade med vissa produkter. För ni vet väl att Pepsodent, Colgate testas på djur?
Hädanefter ska jag bara köpa från Cederroth  
och Gunry  
Härmed ska sägas att det är inte råttor som det testas på "bara" utan hundar, apor och katter och dem behandlas som skit under tiden. Man misshandlar dem, man lägger dem i rör för att pina dem och vissa test utförs även fast man testat produkten redan och den finns på marknaden, onödigt eller vad?! Dessutom förekommer det många mer sjuka saker.
Så snälla NI, försök att köpa icke djurtestat. Sök på google för att se vad som inte är.
Inte det roligaste inlägget, men jag har inte kunnat äta ordentligt sen jag såg detta. Vi kan iaf göra en liten del :)


Usch, jag önskar jag hade makt ibland!

2 kommentarer:

Therese sa...

Ja fy, jag försöker att handla hos bodyshop, så att varken djur eller människor har kommit till skada. Köper inte heller kött då jag inte gillar hur djur fraktas och behandlas. Däremot jagar jag och köper närodlat och närproducerat kött. Det är mitt sätt att leva närmre naturen.

Även här står tre cyklamen i fönstret, hör som hösten till, har blivit så i ett par tre år nu (sedan dör de frammåt sommaren, så jag får köpa nya *ler*)

Ha en fin dag!

dagdrömmar i vitt sa...

Men usch är det sant, ja man slutar aldrig förvånas:(
Ja du jag kan hosta ibland. När svininflensan började lägga sig var hostan kvar i ÅTTA månader. Och inget kunde man göra sas det. Sketajobbigt, hihi
Jag ska ha koll, jag lovat.
Tack rara du<3
Kramkram <3nettan