söndag 31 juli 2011

Så gör du

Ni vet väl att det är väldigt lätt att ta stickling från din pelargon?
Ska visa lite hur jag gör. Men knipsa någonstans på pelargonen där du tycker att det går.
 Fyll torvkrukor, eller vad som, bara dem inte är förstora
 Här ser ni hur sticklingen ser ut från början
 Man måste ta bort dem nedersta bladen annars ruttnar dem.
Vattna gärna jorden innan du sticker ner sticklingen. Om plantan har ett blomskott, ta gärna bort det.

Plantorna kan stå i växthus, drivklocka eller i ett fönster. Du bestämmer själv :) Detta är tips från mig själv och mina erfarenheter.

Lycka till!

1 kommentar:

dagdrömmar i vitt sa...

Tusen tack för tipsen de är bra att ha, hihi
ja du hon är duktig och ambitiös, men förbaskat sur och envis som en 18-åring ska vara, hihi.
Men jag var inte så så jag har lite jobbigt att ta det. Men det är bara att räkna till tusen och se glad ut. Det är ju frigörelsen... Jag bodde inte ens hemma när jag var 18. Då bodde jag hos min nuvarande man!!
Ha en skön dag!!
Kramkram <3 / Nettan