tisdag 25 augusti 2009

Tips tack :)

Hej, idag bjuds det åter på härligt sensommarväder. Det tackar vi för. Här står det stilla på pysselfronten för tillfället. Men i veckan lovar jag att det kommer tips på hur man binder kransar på frihand.
Nu mina vänner vill jag ha hjälp. Det är så att jag prenumerar på Lantliv och Allt i hemmet. Men senast har inte jag tyckt Allt i hemmet varit så bra. Jag funderar på att byta tidning.
Har ni några tips på någon som är värd att prova?









































































Så vill jag ha hjälp med en sak till om någon vet. Min hund är 10,5 år alltså runt 80år i människoår. Han har antagligen fått artros så han haltar ibland och kan inte springa. Veterinären sa att jag ska börja ge honom glukosamin, men är det någon som har erfaranhet av att ens hund har artros? Veterinären sa att det är väldigt många hundar som får, nästan alla.

Nu ska jag förbereda mig för en sväng på stan och sedan vidare till jobbet.

Kram till er alla!

7 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hejsan!!!!!!

Visst börjar man bli lite pysselsugen...och kransar har jag startat med....ska bli mera...det är ju så vackert med karnsar av alla de slag!!!!!

Hoppas att DU får en bra vecka!
MiaMaria

Ett ögonblick sa...

Hej!
Det var ett tag se´n men jag är lite seg med att skriva kommentarer just nu, ja, jag är nog seg över huvud taget....
Angående tidningar, så tycker jag själv bäst om Drömhem och trädgård, den gör en aldrig besviken.
Har du prövat C-flex till din hund? jag har ingen erfarenhet själv men det sägs att hundarna ska må bättre vad gäller stelhet och hälta. Har ingen erfarenhet av glukosamin heller men allt är ju värt att pröva och så får han promenera på sina villkor.....Lycka till, det är så synd om dem när de får ont:(
Fina bilder du visar förresten:)
kram//lisamaja

Anki sa...

Å, väntar på kransbindningen *ler*
Har faktiskt heller ingen erfarenhet, men vet att det är vanligt!
Men prova det vet säger får du ju se om det hjälper!

Kramis Anki

Compact Garden sa...

Härligt med lite pyssel..det börjar bli dags för det :)

Min favorit tidning är också Drömhem&Trädgård den slår nog det mesta i den kategorin av tidningar.

Ha en riktigt skön kväll/Anne

Anonym sa...

God morgon!

Min hund Azakir har artros sedan ett par år. Ja det är vanligt och speciellt bland större hundar. Azakir fyller 11 år i september så han börjar också bli gammelgubben.
Han är ofta lite stel på morgonen när han har legat stilla hela natten och jag har också sett han påverkas av lite sämre och kallare klimat. På vintern har han alltid ett tjockt täcke på sig, när han går ut, trots den tjocka pälsen. Han får absolut inte gå i trappor, inte hoppa in själv allra längst bak i bilen och han får inte heller springa för mycket och för fort. Att rusa efter ex bollar är totalförbjudet, istället gömmer jag leksaker som han sedan får leta efter. Jag går inte allt för långa promenader med honom utan tar istället lite kortare promenader men lite oftare. Eftersom Azakir har haft problem med känslig mage så låter vi inte honom äta vanlig medecin utan istället äter han något som heter Seraquin som är ett naturligt fodertillskott som innehåller Glukosamin och Kondroitin som är naturliga byggstenar som kroppen använder vid bildandet av nytt brosk. Azakir älskar dem :)

Kram Åsa

Maria - Villa Krutbruket sa...

Godmorgon!

Regn,regn å lite mer regn idag..

Jag har ej köpt dom ännu, men Vita rummet har såna.. I stor modell. Ska ta mig dit och köpa en har jag tänkt...

Händer idag då?

Kraaaam!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Såg den när vi var där och hämtade vitrinskåpet, men det kanske bara fanns en och den är såld.. Berätta gärna om du går dit, pris och om det finns flera :) Så jag inte åker i onödan..

Ja visst är det trist, HÄLL regnar och jag ska ut och åka till ett möte... Idag blir det nog ingen målning efter jobbet :) Skönt :P

Fika låter mysigt, vet ej när jag var på stan och fikade sist.. Inget man gör allt för ofta, tyvärr.. Är super mysigt ju!

Ha en mysig dag! I regnet...

Kramis!