fredag 28 augusti 2009

På pysselfronten

Hej hopp där ute! Fredag idag och det är väl nästan allas favoritdag? :) Här står det fortfarande stilla på pysselfronten men i helgen ska det nog bli något. Imorgon blir det ju loppis innan jag börjar jobba och så ska jag övertala pappa mer att jag ska få ta mitt gamla slagbord hos honom. Får då ska det pyntas.
Vi har nu fått offerten med för tapetsering i 3 rum och det var bra pris så vi slår till och får allt klart i september.
Höstplaneringen för balkongen planeras för fullt. Ska köpa ett bord från Ikea som ska stå där med blommor och annat.
Ideerna sprudlar men tiden har inte räckt :(




















Det var en liten uppdatering, nu är det snart dags att maka sig till jobbet.

Trevlig helg.

8 kommentarer:

Anki sa...

Å vad skönt att få fixat, bra att ni fick ett passande pris oxå! Det kan ju bli lite dyrt sånt där annars! Såg att du vill bo i Dalen...jag växte upp nedanför, på Nedre Trädfårdsgatan...så i Dalen har vi haft mycket kul *ler*
Å nu ska jag vänta på dina kransar, sen jädrar, hihi...
Jag bara älskar den i förra!!
Förresten, vilken loppis ska du besöka? Var på våran dyr-loppis igår, hmm...hämtade hem en grej som jag våndats över sen i lördags...jaja så är det när man är snål hihi!

Ha en fin helg! Kramis Anki

Fröken Fräken sa...

Oja, fredag är underbart! Var bara så trött att jag gick och vilade mig ett slag..och så vaknade jag upp med huvudvärk istället :-( Men det ger sig väl också, och då kan man verkligen börja planera pysselhelgen. Låter som att du har ditt på det torra.

Cc sa...

Hoppas att du får möjlighet att hinna med det du vill och tack för tipset. Kram

Vit som snö sa...

Joo det är något speciellt med fredagar även om jag numera jobbar helger också, trots det har man en viss ledighetskänsla.
Hoppas du hinner pyssla i helgen o att du fyndar på loppisen imorrn!
Trevlig helg! Kram Cilla

Madeleine Berglund sa...

Hej Annika! Formex är jätte inspirerande, alla butikstjejer är ju så tjusiga också, bara det är kul att se på alla tunikor, haha.. Även jag är lite piffig! Hihi. På tal om inredningstidningar. Allt i hemmet har jag slutat prenumerera på, det är alldeles för mycket plast och färgglada färger. Lantliv håller måttet, även om den tappat stinget en aning. Man blir kanske mätt på det?! vad vet jag. Men annars tycker jag inte att tidningarna är så jätte bra. Fortsätt med Lantliv och köp lite enstaka nummer när något lockar. =) Kram Madeleine

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Hoppas du hinner det du ska, sen jobba, sen njuta lite av helgen!
Kram Agnetha

Hanna sa...

Ojoj vad du pysslar! och fint blir det :)
fina kransar i förra inlägget!
Jag tog precis bort fjolårets lingonkransar från en av hyllorna i vardagsrummet, hehe! De hade gjort sitt nu ;) Men de håller färgen bra...

Skönt att få tapetserat... slippa göra det själv!
Justja loppis, undrar om jag hinner iväg imorgon...Hoppas :)

Ha en fin helg!
Kram Hanna

Jenny sa...

Hej Annika!
Vad kul att få nya tapeter!

Hoppas du hittade nått fint på loppisen:)

Kram Jenny