torsdag 20 augusti 2009

Nu är tokan igång alldeles för tidigt

Nu tycker ni nog att jag tokig och ute alldeles för tidigt. Men jag älskar sommaren mer än vintern men något i augusti gör mig väldigt pysselsugen och längtar till hösten. Igår var jag ute i skogen och plockade lingonris.
Dessutom bakade jag bröd, både ätligt och oätligt.




















Gjorde skådebröd och en lingonriskrans.














Så här såg det ut på kvällskvisten.




















Jag har upptäckt att det är hur kul och enkelt att binda utan stomme :)




















Det är nu jag brukar tänka att jag vill ha min lilla blomsteraffär där jag kan göra alla mina kransar och planteringar. Kanske en dag det kommer.

Gjorde även fler saker men det kommer en annan dag :) Det ser verkligen juligt ut kan jag säga.

Vad händer hos er idag? Jag ska jobba några timmar på eftermiddagen. Sen blir det hem och slappa.
Kram

12 kommentarer:

Pernilla ~Pillan~ sa...

ser hur mysigt som helst ut med brödet och ljusen!

Lönnen 13 sa...

Vilket fint skådebröd,och mysigt med ljusen.
Tänkte bara tala om att din länk du gjort till det här inlägget på inredningsbloggar blev lite fel,man hamnar på en bibelsida.Du har glömt ett "s" i blogspot.
Kram Anneli

Nettan sa...

Så fint du gjort det, juligt & grannt !
Skådebröd har jag aldrig provat att göra, var det lätt ?!

Idag är jag ledig, får se vad det blir =)
Kram Nettan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket fint bröd, du har fått "kullen" så himla snygg. Och lingonkransen är ju höst också, fint tycker jag.
Kramar AnnaMaria

Anonym sa...

Vilket jättefint skådebröd och så vackert dekorerat med spets och en lingonkvist :) Nu måste jag få be om receptet.

Kram Åsa

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

ser ju sååå mysigt ut..vackert skådebröd!!!fin krans!!

kramis

Hanna sa...

så mysigt det ser ut!! Såg inte ens att det va lingonris innan jag läste det :P
Skådebröd skulle jag vilja prova på att göra... lust o dela med dig av receptet?

Amaryllisen har jag kvar i krukan efter jul... behandlar den som en vanlig krukväxt. Sparsamt med vatten. Sen på sommarn ställer jag ut dom. Nu iår så fyllde jag på med mera jord i krukorna, vilket jag inte brukat göra förut... det är väl därför den blommar nu :)

Ha d gott!
Kram Hanna

Anki sa...

Å nu är det jul igen...hihi! Gud vad mysigt det ser ut! Jag skulle oxå vilja ha det receptet på skådebrödet! Det ser helt ljuvligt "gott" ut! Å fina kransar har du gjort...jag vill gärna prova! Jag vill så gärna kunna göra egna!

Kramis Anki

Anonym sa...

Tusen tack vännen för länken till receptet på skådebrödet :)

Önskar dig en riktigt mysig helg.
Kram Åsa

Börjelundskan sa...

Godmorgon!

Tack för titten och kommentaren. Vilket fint skådebröd du har bakat, lingonriset gjorde sig jättebrad mot det. Jag älskar hösten, för ni kan man tända ljus i massor igen, och ta en tur i skogen på hösten första kantarelljakt med en fikakorg. Det är livet det....

Ha en skön helg. Cin

Börjelundskan sa...

Ps. ursäkta stavningen, har inte fått i mig dagens första kaffekopp än.

Kram Cin

Myownhome sa...

Vad mysigt det ser ut! :) Haha.. själv har jag (också) redan ett par pysselbilder som ligger och väntar på att bli publicerade på bloggen men de är än så länge lite för juliga... :D

Ha det fint! Nu ska jag kika runht lite mer i din fina blogg.