onsdag 8 juni 2011

Bondsyren ska det vara

Jag fick min åska igår kväll! Vet inte riktigt om det tog bort det fuktiga, men lite bättre är det idag. Jag är en person som är väldigt känslig mot fukt och åskväder då migrän gärna slår till. Så idag bankar huvudet. Därav att jag vill ha åska som blåser ur.


Tusen tack för era snälla kommentarer om köket. Man blir lätt hemmablind.
Syrenerna jag plockar är från pappas trädgård. Han har både bondsyren, min favorit och en annan variant.



Bondsyren blir ju stora klasar av och större blommor.

Kram till er!

8 kommentarer:

Emilias sa...

Vad fint du har i köket :) Du har fått till den lantliga stilen så bra!!

Här åskade det som bara den igår... luften blev lite bättre men inte mycket. Det sägs att det ska komma åska idag igen... Hoppas inte!

Ha en fin dag!
Kramkram

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa du har det så fint må du tro! Mmm känner doftenav bondsyren,fanns hos mor o far oxå förr...Hoppas migränen går över nu då.Kram på dej Gunilla

dagdrömmar i vitt sa...

Inte kul med migrän,,, lika dant med min wiplash. Var deckad i går på grund av allt stenbärande men också vädret. Men idag är jag på topp. Inget regn eller åska här alls men det kanske kommer, gräsmattan är torr så det skulle behövas.
Ha en riktigt skön dag:)
Kramkram / NEttan

Johanna Stålros sa...

Underbart med bondsyren och hundkex! den här årstiden är ljuvlig när man kan plocka in olika blommor och bara få njuta! Kram Johanna

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla härligt nu när man kan plocka in massa fina blommor.Underbart.Ha en skön onsdag.Kraaam Rita ♥

Madeleine Berglund sa...

Ååå vad kul det ska bli!!!

Jag kan inte fatta att bröllopet snart äger rum.. Så sjukt kul men oj vad pirrigt även för mig. Hihihi...

Syrenerna är underbara!! Hundkex gör sig perfekt i sommarbuktter.. Hoppas huvudvärken lägger sig.

Kram Madde

Rosor och ruiner sa...

Ja, syrener är ljuvliga, man får passa på att njuta, tiden är så kort! Vad fint du har i ditt lantliga kök! Så härligt med tallrikshylla, jag är så glad åt min som jag köpte i våras.

Vit dröm sa...

Syrener som doftar så gott mmm här har de tyvärr blommat över nu..
Hoppas du får en skön kväll och att huvudvärken ger med sig snart!
Kram Anna