lördag 2 januari 2010

Våren står för dörren

Nu är julen slut och våren står för dörren. Iaf min dörr och iaf inomhus :) 4 st pelargoner har kommit fram från vintevilan jag har gjort om i köksfönster och sovrumet. Julsakerna är borta förutom i sovrummet där stjärnan får hänga till nästa helg då jag förhoppningsvis hittat en ny lampfot till fönstret. Nästa helg ska det inhandlas krokus och pärlhyacint. Mmm jag längtar :)
















Nya gardiner är uppsatta som släpper in mycket ljus. Så här ser det ut på fönsterbrädan i sovrummet nu.














Zink, murgröna och vitt harmonirar så fint.

Nu är det mycket som ska göras, och listan är lång. Så jag ska ta och sätta fart.

Kram och god fortsättning!

6 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har gjort,Mysigt med mycket ljus.Bara att vi går mot ljusare tider är ju bara så underbart.Ha en skön och mysig lördag .Jättekram Rita.

lolla sa...

visst är det härligt att man går mot våren...skönt att få bort alla julsaker..ljust och frächt blir det
kram lolla

Livet på Berget sa...

Så härligt att släppa in våren. Här långt upp i norr får vi vänta ett tag till med det. Ha en skön kväll!
Kram
/Sara

millandante sa...

Underbar rubrik!!! ja det gäller att ta in våren tidigt så att den blir maximalt lång!:)
Gott nytt år önskar jag dig!
Kram

Anki sa...

Åh du måste bara testa Wii, det är skitkul...förutom träningsvärken då, haha!
Vad fint du har i dina fönster, ska nog oxå ta och fixa till lite här! Jag gillar din låda som står där!
Men det känns allt lååångt till våren med all snö och kyla...men den kommer, det vet vi ju!

Ha en mysig söndag gumman!
Kram kram!

Anonym sa...

Hallå dääär!!!
Dee eee väl inte möjligtvis en Welsch springer spaniell???
Jag har en Welsch själv 11 år gammal herre men han är sååå.. snygg.. Jag blir lite lyrisk av att stöta på andra Welsch ägare kan du inte visa flera bilder av hon/han snälla Kram Kaisa