söndag 14 september 2008

Fullt upp

På något konstigt vis blir alltid söndagar fyllda med en massa saker. Men det beror på att oftast jobbar man lördagar så man får göra sådant på söndagar som man inte hinner resterande dagar.
Men nu är vi klara för denna helg.
Har hunnit att träffa pappa en kortis för att sätta blommor hos mamma, och shoppa tallrikar :)
Ja Peter fick ju koppar igår som var så fina att vi var tvugna att köpa resten av serien.

















Mycket enkla men fina med blomman på. Tycker dem passar till vardags och fest :)
Så nu har vi massor av muggar och tallrikar som vi ska skänka till min systers stora hus.
Dem är ju ett stort hus på 200kvm som är från 1800-talet. Men det håller fortfarande på och
renoverar där men fint blir det nog.
















Här är tårtfatet som jag köpte på amaryllis. 135 kronor tycker jag är billigt.














En liten bild på systers lilla grabb. Jag blev ju moster för 1 månad sen :) Han var så liten, men såå söt. Alfons heter han, jag vet vem som ska få Alfons Åberg böckerna.

Imorgon lägger jag upp utlottning :) Så håll tillgodo

Alltid kul att läsa och svara på kommentarer så fortsätt gärna kommentera.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken liten raring till brorson du har :)

Finfina koppar och fat och tårtfatet likaså. Tänk så roligt med lite nytt :)
Själv väntar jag på beställningar både från Alvas hus och Fridas gård...längtar...

Kram!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Hej Hej!

Tack för tipset rörande pelargonerna. Ska nog lyckas få den att leva över vintern... ;-)

Skoj med nya tallrikar! Det är aldrig fel.

Och en sån liten sötnos. Han ser verkligen ut att ha en mysig där han ligger.

Ha det fint!
//Jill.