torsdag 9 september 2010

Gamla Östhammar

Nu är jag hemma efter några trevliga dagar i Östhammar och en sväng i Uppsala.
Nu väntar det att snygga till lyan och en bordsdekoration är påbörjad inför lördagen.
Ska försöka hinna in till er alla idag för att se vad ni pysslat med, jag gissar att jag missat en hel del på bara några dagar.



















Här är några bilder på gamla delen av Östhammar. I dessa hus bor det folk... Jo jag tackar, det skulle jag med vilja göra.


































Bageriet här är nedlagt. Synd och skam tycker jag! Tänk att få ha ett litet bageri här.

Det finns massor av fina gamla hus som jag gått och trånat efter hela veckan på mina dagliga promenader. Man kunde lätt höra en djup *suck* när jag såg ett fint hus hihi.

Ha det fint, kram

11 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Välkommen hem.Vad underbara bilder,vilka underbara hus.ja så skulle jag vilja bo och tänk ett litet mysigt bageri.....Det kanske vore nåt.Ha en fin kväll rara du styrkekramar Rita ♥

Madeleine Berglund sa...

Det ser mysigt ut. =) Inte en människa i sikte, sov staden månne?

Den påminner om sigtuna. har du varit i sigtuna någon gång? Mysigt värre.

Ja, visst har jag en trevlig vy framför mig när jag cyklar iväg på morgonen. =)

Kram kram
Madde

Madeleine Berglund sa...

Hej =)

Jaså, på vilket sätt är det knepigt?

Ja men jag bor ju i sigtuna kommun, det tar mig max tio minuter att köra in till sigtuna. ;)

Villa Vinkelhaken sa...

Hej!
Vilka mysiga hus!! Fina bilder!

Ha en bra kväll!
Kram Jenny

Vita huset 28 sa...

Hej o välkommen hem igen, hoppas du vilat upp dig ordentligt och hämtat ny ork.
Vilka fina gator och hus, det påminner mig om min stad jag är uppväxt i. Ja synd att bageriet inte finns, det var ju bara så sött
Kram Camilla

Madame Vit sa...

Jättesöta hus, trist att bageriet inte var i bruk =(
Kram

Lily sa...

Åh, så fint!!
Där skulle jag också vilja bo..
Kram Lily

liven sa...

Så koselige hus...men så synd at dette lille bakeriet er nedlagt da!!

Ha en fin helg Annika

Livet på Berget sa...

Hej
Gud så mysiga hus det var där i Östhammar. Förstår att du trivdes :).
Jo visst såg jag Ullared, haha, ja Morgon, det går inte så fort där inte.
Ha en trevlig helg!
Kram
/Sara

Madeleine Berglund sa...

Jag förstår precis vad du menar.. Ett sånt ställe man kan fota och titta lite på och sen åka hem. Inget ställe man vill bo på med andra ord..

Jag har förresten inga stövlar än. Jag kör med vita converse. men jag impregnerat stövlarna härom kvällen. Själv då, vad har du på fossingarna? Hihihi...

kram Madde

Madeleine Berglund sa...

Men vill din bror bo kvar där då??

Gäster imorgon säger du. Vad händer imorgon?
Födelsedagskalas??

Kramis