söndag 29 november 2009

Rött i köket

Hej hopp, här mys det med tända ljus, doften av hyacint och jag ska snart börja med julkort.
Först ska jag visa mitt röda kök. Varje år är alltid köket i röda färger när det är jul.



















Här är adventsljustaken. Den är ganska stor.




















Det är så mysigt att kliva in i köket nu, man riktigt njuter. Imorgon ska jag göra iordning tallrikshyllan och bänken vid spisen ska få sig en omgång med jul.
Ute lyser ljusen och jag har hängt upp lite granris på dörren med en lykta framför.




















Nu ska jag börja med julkorten, jippiii, jag har massor av ideer. Så håller jag på att filuera på lite paket som ska göras :)

Ha en mysig kväll.

7 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Jag visste väl att du skulle få sälja en massa. Du gör ju underbara kransar! Fint du gjort i köket, det är härligt med rött till jul. Kan ibland vara skönt att bryta av allt vitt med lite varm färg.
Kram
/Sara

Vitaboet sa...

fina saker, jag hade köpt allt om jag varit där;).

Mysig blogg. kram Camilla

Livet på Vestergård sa...

Så mysig blogg jag hittade!
Det är härligt med julpynt och röda detaljer ,det ger så fin värme i ett rum tycker jag.
Ha en bra start på ny vecka!

Vit som snö sa...

Vad kul att det gick bra på marknaden, dina kransar är ju så fina!
Julmysigt ser det ut i ditt kök också!
Kram Cilla

Ett ögonblick sa...

Åh, vad härligt ditt köksfönster ser ut, riktigt juligt. Jag tycker det blir så vackert med rött, varmt och ombonat.
Kul att försäljningen gick bra,det var fina kransar och hjärtan, mycket jobb.
Ha det så gott!
kram//lisamaja

Maria - Villa Krutbruket sa...

Heej tjejen!

Hur gick det på marknaden?
Jag kom aldrig i väg och hälsa på dig tyvärr, var mitt uppe i storstädning och pyntning :)

Haft en bra helg?
Lugnt och skönt denna vecka?

Nu har jag läst ut Twilight sagan!!!!!!!
Åh på lördag blir det "New Moon" på bio, ser så fram emot det...
Har du sett den än?

Min adress är: Maria Hendrén Krutbruket 108 705 94 Örebro :D

Nu ska jag iväg på ett möte! Kram kram Maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja om det vore så väl. Vi är ju Kommunalare, får ju vara glad om vi får en kopp kaffe på mötena :)

Kan tänka mig att det är mkt jobb, julruschen!
På kvällarna blir det inte så mkt mer än mys framför tv:n. Detta mörker är mindre roligt :(
Passade på att ta en lång promenad igår på dan, medans det var ljust!

Händer ikväll då?
Kram!