söndag 19 april 2009

Rosig skärm

Då är snart denna helg över. Ny händelserik vecka väntar. Ska till Uppsala på onsdag och gentestas för bröstcancer. Det ska bli spännande att få komma dit och se hur dem gör och så.
Ska även försöka att ta mig till pappa igen för att sy, min symaskin står hos honom för jag får inte plats här. På tal om att sy, jag hittade en lampskärm som mamma har gjort som kommer passa perfekt i sovrummet.



















Hon var en baddare på att sy, virka, sticka, väva och göra lampskärmar. En gång i tiden hade hon faktiskt en lampaffär och en hattaffär :)




















Visst är den fin?! Även söt :) Kommer passa kanon, och jag beställde från Jotex spetsgardiner istället så då passar det nog bra.

Ha det fint, tack snälla alla för kommentarerna, det är superkul :)

11 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Nej vilken frän skärm, super söt ju :P
Gentestas för bröstcancer låter inte så roligt, hoppas det går bra...

Helgen är över, dags för arbete igen. Sjukgymnasten imorgon, jobb sen på 7 års kalas.. Ska bli skoj..
Ska du hitta på?

Kram kram

Vit som snö sa...

Vilken absolut ljuvligt sockersöt lampskärm!! Hon var verkligen duktig din mamma!
Hmm, gentesten lät mer läskig än spännande, hoppas det går bra!
Kram Cilla

Claras hem på byvägen sa...

Vilken vacker lampskärm. Den kommer passa bra ihop med spetsgardiner i sovrummet. Ha en bra vecka. Kram Clara

hagagården sa...

Tack för titten hos mig,men det var en helt underbar lampkärm din mamma har gjort,hur gullig som hällst.
kram o ha det så gott
ninni

hagagården sa...

Hej igen har du sett att jag har utlottning på en lampkjol på en av mina bloggar,
ninni

Vita små hjärtan sa...

Så fin lampskärm! Ha en bra dag!

Madeleine Berglund sa...

En romantisk dröm, så vill jag besriva din underbara lampa. Vilken kvinna din mamma var, wow. Supersött. Jaså, är symaskinen hos din fader. Kanske följer den med till nya lägenheten? Intressant med lavendeln, jag väntar en vecka till. Jag hoppas att det går bra för dig i Uppsala på onsdag också. Kramkram Madeleine

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Så roligt att ha något med historia hemma. Ting ger så mycket mer då. Söt!

Fröken Fräken sa...

Jag tyckte nog att den där gentesten lät lite scary, men det är ju bra att man kan se det som intressant.. den där lampskärmen var ju som en bakelse. Min mormor var en mästare på att sy lampskärmar också!

Fias Drömmar sa...

Hej =)
Tack för titten hos mig, tycker det är jätteroligt, på så sätt upptäcker man ju "nya" bloggar =)
Lät inte så jätteroligt att gentestas, håller tummarna för dig!!
Vilken fin lampskärm, verkligen jättesöt!!!
Ha det toppen bra!!
Kram Fia

Huset vid ån sa...

Åh, vilken söt lampskärm...som en bakelse! Ha en fortsatt trevlig vecka! Kram Therese