torsdag 23 april 2009

Gröna prickar och presenter

Igår var en händelserik dag. Först till Akademiska och träffade läkare där som gick igenom allt om gener till bröstcancer. Väldigt intressant var det och det är bestämt nu att dem ska ta och testa från mammas tumör som är lagrad och därefter se vad procenten ligger på att jag ska få.
När vi väl kommer innanför dörren hemma så ringer min telefon, då är det en som vill komma och se på lägenheten. Jipppiii :) Han var jätteintresserad men skulle kolla på fler, så håll tummarna att han tar våran.

Så till presenten, jag har suttit och pysslat lite saker som jag tyckte passade Madeleine med bloggen Mitt hem och jag




















En lavendelpåse och en påse att hänga upp.




















Det är ju så kul att ge paket till andra :) Jag har planer för ett paket till någon mer.

Nu till mina gröna prickar, jag har nog visat dessa förut för längesen men jag gillar dem.




















Dessa ska det dukas upp på till helgen då jag ska göra fin middag till pappa och mig. Gubben här i huset åker nämligen bort men jag ska jobba så jag stannar hemma, då måste man ju unna sig något :)




















Även jag har fått något ljuvligt fint, men det visar jag imorgon....

Kram

6 kommentarer:

Maria - Villa Krutbruket sa...

Härligt att få glädja någon med en lite överaskning, antar att Madelene blev super glad! :)

Vad roligt att det kommer en och tittar. Håller tummarna att den blir såld *tummarna*
Idag jobbar jag till 4 som vanligt, sen bär det av hemåt och städa lgh för imorgon är det visning igen..Micke ska fortsätta lägga klinker i hall och vardagsrum så jag kanske åker ut och kikar på resultatet efter städningen. Är ju såå fint väder, synd att man ska vara inne och städa :( men men måste ju..

Sola låter gott, jag ska jobba ute efter kl 11 så det blir gott *sol sol*

Fick hem mina varor från Bubbleroom, super nöjd! En sån söt topp och klänning, visar någon dag..

Nu frukost!

Kraaaam!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jaa absolut HEL NÖJD med varorna.. Toppen fina saker!! Väntar på varorna från Alvas hus nu..

Roligt med shopping på lördag, du MÅSTE visa de du köpt...

Såg du Leila igår? Äpple tema...

Japp det blir golvvärme, tack o lov annars hade jag frysit ihjäl :)
Är ju frusen om fossningarna, springer nästan i raggsockor till midsommar :)

Ne, men inte behöver du köpa en inflyttningspresent :) Men du kan få adressen så ni kan komma förbi på fika ;) Hihi!!

Vi måste ta en sväng till Vita rummet och de snart, får boka in det snart...

Är du på jakt efter något speciellt på lördag??
Ska ni hitta på resten av helgen?

Kjaaam!

Fias Drömmar sa...

Vad fina tallrikar!!! Vart har du fyndat dem? Är på jakt efter nytt porslin =)
Lovar att hålla tummarna att han vill ha er lägenhet hihihi..
Jättefina saker du pysslat, vill ocksåpyssla idag men vet inte vad jag ska göra..
Ha en underbar dag!!
Kram Fia

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag var på CE inne & ute för någon vecka sen och köpte 2 st krukor i zink för 49:-/st. Billiga och jätte snygga...Tips! ;)

Mysigt med en helg för sig själv, alla behöver lite ensam tid ibland..
Ja det är en del att göra för oss, iaf för Micke. Jag hinner vila och så eftersom jag ej kan lägga klinker och sätta kakel och så. Det blir ju Micke som får göra det mesta nu.. Jag hjälper till med det jag kan tex måla och så..
Men Micke har snälla arbetskamrater som hjälper till en hel del.. Det är ju tacksamt, lite avlastning för Micke..
Jag förstår inte riktigt dom som gör nästan allt själv, + har barn.. det är för mig en gåta hur de får ihop det och hur de orkar.. Imponerad!

Mysigt med middag med pappa.. Kommer bbli fint väder i helgen!! YES!! ;)
Vi ska greja i huset sen ska vi till svärmor som fyller + att en kompis ska på bröllop så jag ska fixa hennes hår på lördag morgon.. Roligt!! Hoppas det blir bra :P

En kopp kaffe nu!
Ska snart ut och jobba, skönt!

Hörs! Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Du har en överaskning hos mig :)

Fröken Fräken sa...

Söta pyssligheter! Så du ska sälja lägenheten, hoppas att det går bra!