onsdag 17 november 2010

Väldigt snart får jag pynta

Hej allihopa! Vilken fin dag det verkar att bli idag. Solen på väg upp och det är massor av frost så jag får massor av julstämning. Ikväll efter jobbet åker julgardinerna upp i köket :) Imorgon kommer alla stjärnor och stakar upp. Kanske många tycker är tidigt men för det första jag jobbar alltid 1:a advent och hela veckan innan och jag vill gärna ha Jul nu så 2 flugor i en smäll :)




  
Här är en lite juligare bricka, men jag gissar på att den kommer att ändras om ganska snart då jag blev halvt nöjd.

Nu hoppas jag att ni alla får en fin dag! Kram

13 kommentarer:

Agnetha sa...

Jag får också julstämmning när jag ser dina bilder. Det är så mysigt att kliva upp och tända ljus, när landskapet utanför är fullt i frost.
Hoppas du får en fin dag!
Kram Agnetha

Vit dröm sa...

Tycker inte alls det är för tidigt, och jobbar man så gör man ju eller hur?;)
Tycker brickan är jättefin som den är!
Kram Anna

Maria - Villa Krutbruket sa...

Hej!

Ikväll ska jag åka och simma. Ska bli skönt!

Ska du hitta på?

Kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Nej, jag och en kompis åker till Kumla och simmar. Mindre med folk.
Har egentligen ingen lust, är så nedstämd. Men kom på att det är lika bra att göra nåt istället för att sitta hemma och vara ledsen.

Så imorgon, bär det av till Örebro! Ska ni till Marieberg?

Maria - Villa Krutbruket sa...

Imorgon kommer jag att sitta klistrad vid tv kl 20 :D

Villa Vinkelhaken sa...

Du gör ju alltid så fint! =)
Nä jag tycker inte det är för tidigt. Men jag håller nog på mitt till nästa vecka!

Ha en bra dag!
Kram Jenny

Mys och hemtrevnad sa...

Alla gör som de själva vill, det är mitt motto. Hade jag jobbat så hade jag med försökt göra färdigt innan, men jag hade inte tänt adventstakarna innan fredagen i adventshelgen. I min barndom fick man INTE tända innan söndagen den 1:a advent så jag har ruckat reglerna lite iaf...hihi...man vill ju njuta av allt det fina under helgen och inte bara städa tycker jag...kramis semlan

Hemmakatten sa...

Väldigt fint. Jag känner mig inte så "julig" ännu men hoppas det kommer till första advent. Hoppas att du haft en bra tisdag.

Madeleine Berglund sa...

Heej =)
Det ska verkligen bli så kul att du kommer upp, det är ju jätte snart, roligt roligt. Hihi.
Har du bokat bussen än?

Jag fyller år den 29 december. Tjohoo! Haha. =D

Snart är det pyntdags, längtar faktiskt. Ska bli riktigt mysigt. Tror jag ska baka saffransbröd och chokladkola. Mmmmm. Det är ju sååå gott, mums mums!!!

Kram kram
Madde

Maria - Villa Krutbruket sa...

Jag är besviken på gårdagens avsnitt! Det verkar ju inte alls gå bra för vår "snygging".

Vad tyckte du?

Hur var gårdagens shopping?
Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, vi får hoppas det. Men hon hatar ju honom! Det visar sig, spännnande är det iaf.
Och en ny läckerbit att titta på. Hans farbror :P

I helgen blir det ingenting speciellt. Läget är som det. Detta kommer gå fortare än vad vi tror. Det är dystert!

Ska ni göra?
Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

Ja, jag hoppas ju på att det ska bli dom två.
Har du börjat läsa boken?

Min farbror har cancer på levern och nu har den spridit sig. Det har gått jätte fort, bara på 1 vecka har det blivit värre.
Jag och min faster har bestämt att det är bättre jag minns honom som han var. Eftersom jag nyss mått dåligt själv så är jag extra känslig.
Denna hemska jävla sjukdom, rent ut sagt!

Kram!

Maria - Villa Krutbruket sa...

För 3 veckor sen fick vi beskedet: Tumörer på levern, förra fredagen kom beskedet: att de kan inget göra. Så han har inte fått någon behandling alls.
Och nu har han flyttat till avdelningen "Vitsippan". Sista anhalten innan döden.

Jag gick igenom det här med min mormor för 6 år sen och min morfar för 4 år sen. Mormor hade cancer och morfar fick hjärnblödning. Ungefär samma otäcka gång innan slutet. Och nu är det dags igen.
Kram