söndag 2 november 2008

Längtan

Hej hopp :) Fint väder idag igen.... Någon som har snö? Vi hade i fredags och pappa som bor 5 km ifrån mig har fortfarande snö. Konstigt men sant.
Helgen har varit lugn. Skönt att vara ledig två dagar i rad. Hur har eran helg varit?
Håller fortfarande på och målar, men nu är det inte mycket kvar. Så imorgon kan vi nog börja lägga golv. Längtar tills allt är klart. I väntan på det pysslar jag med lite små saker.





















Nyss var vi ute och antagligen plockade den sista mossan innan den riktiga snön kommer. Tror jag har nu så det räcker.


















Så här såg det ut i mitt köksfönster igår kväll. Syns inte på bilden men saint paulan står i en ny zinkkruka.

Snart är det en ny vecka, är ganska så mycket ledig nu i veckan och då ska det pysslas med sakerna jag fick från Panduro :) Så ska jag sy lite julklappar.

Ha det gott!

7 kommentarer:

Ett hem på landet sa...

Den förtsa sön kom i torsdags och den liger fortfarande kvar, helt underbart soligt och kallt väder har vi haft i helgen.
KRAM

Madeleine Berglund sa...

Hej! Åå vad mycket fint du köpt, oj så roligt. =) Jösses vad halt det blivit på vägarna, jag har dessvärre stukat foten, alltså inget bilkörande för min del. Hoppas det går bra att lägga golvet i hallen. Nu har jag målat klart en grej svart här hemma. Bilder kommer imorgon, spännande, hihi... Trevlig kväll! Kram Madeleine

Maria - Villa Krutbruket sa...

Mysigt med lite pyssel, själv har vi arbetat på tomten släpat ris och annat.. skönt att känna på söndag kvällen att fått saker gjorda. Händer i veckan då? nåt roligt? kram kram maria

Maria - Villa Krutbruket sa...

vi ska ha ett hus från fiskarhedenvillan som heter Doppingen. Har en bild på den längst ner på min blogg. Åh Ullared, gu´så roligt. Shoppa shoppa.. Hoppas du hittar mkt fint men det brukar inte vara några probelm på Ullared :) kram

Maria - Villa Krutbruket sa...

Va roligt, är det inrednings butiker du fått tips om? Nej det är faktiskt ett lös virke hus. Själva stommarna kommer hela resten i löst. Ja det blir nog jätte fint. Shoppa lite för mig med nere på Ullared :)Du får berätta sen vad du köpte *nyfiken*

Sara sa...

Hej
Vi fick bara lite snö, nu är det bara råkallt och blåsigt. Ha det så fint.
Kram Sara

Anonym sa...

Det låter roligt med pysselsakerna från Panduro!! Jag ska ta mig ett besök där och handla på mig lite pyssel inför julen. Är sugen på en Tilda-docka så jag tänkte kolla lite hur pass avancerat det kan vara att sätta ihop en sådan:-)

Så fint det blev i fönstret, gillar ljusstaken mycket!!

Kram