söndag 30 december 2007

Lampskärmar och annat


Då var det nyår imorgon då... Ska jobba några timmar på affären mitt på dagen men sen bär det av hem till pappa. Ska bli skönt med ett nytt år och nya möjligheter.


På fredag bär det av till Ikea och inhandla hyllkonsoler, lampskärmar och lite annat smått o gott.



Kommer bli 2 st sådana här skärmar. Hade jag haft min mamma i livet så hade hon fått göra skärmar till mig. Hon had nämligen en lampaffär och en hattaffär :) Hon var världens duktigaste på att sy och greja. Är nog efter henne jag själv fått den anlagen. Har tyvärr inte hunnit lära mig av henna att göra lampskärmar, jag får väl prova någon gång. Man var väl inte heller så intresserad av det när man var 16 år.

Ska iaf ta med färgen jag köpte för någon vecka sen och måla en gammal spegel som är 80 år gammal, och några lampfötter vita tänkte jag. Hoppas det blir bra, men det får vi se :)

Nu längtar jag efter våren en massa. Snart dags om någon månad att ta fram mina pelargoner fårn vintevilan igen. Sen blir det till att så några till. Älskar att hålla på med blommor. Men i år blir det nog att jag sår vita pelargoner.

Gott nytt år!

Inga kommentarer: